Već na prvo pitanje o važnosti znakova kvalitete Marin Rogić ističe kako je oduvijek vjerovao u snagu imena svoje domovine i od samog početka želio je da njegov proizvod ima potvrdu hrvatske kvalitete. Za njega, osim što ime 'Hrvatska' potvrđuje kvalitetu njegovog proizvoda, također kupcu sugerira kako proizvod dolazi iz zemlje ljepote i dokazane upornosti u radu.
Dobivanje znaka 'Hrvatska kvaliteta' pomoglo mu je u jednostavnijem pozicioniranju branda na domaćem i stranom tržištu.
"Već i ime našeg brenda u startu sugerira da su ga izgradile vrijedne šivačice koje su u stanju šivati najbolja odijela, kravate i košulje, dok nam je znak 'Hrvatska kvaliteta' to i potvrdio", kaže Marin Rogić.
Izrada Hrvatskog kišobrana
Foto:
dm/Rogic
Znakovi kvalitete u dm-u nisu jedini kriterij pri odabiru partnera s obzirom na to da su mnogi proizvođači s kojima se ostvaruje partnerski odnos u Hrvatskoj male tvrtke koje još nisu u mogućnosti krenuti u postupak dodjele znakova.
Međutim, Vesna Manojlović, menadžerica za asortiman u dm-u ističe kako u svoj asortiman rado uvrštavaju proizvode koji nose znakove kvalitete jer odgovaraju principima njihovog poslovanja.
"Neprestano radimo s razvijenom sviješću o važnosti osnaživanja hrvatskih proizvođača te im u skladu s time želimo pružiti dodatne prilike za razvoj vlastitog poslovanja. Uvođenjem njihovih proizvoda u asortiman dm-a otvaraju im se brojna vrata. Imamo povjerenje u kvalitetu proizvođača s kojima uđemo u suradnju i želimo da, zahvaljujući suradnji s dm-om, dodatno rastu i razvijaju se", kaže Vesna Manojlović.
Znakovi kvalitete koje dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora znakovi su koji pomažu u boljem plasmanu hrvatskih proizvođača na inozemnim tržištima. Znakovi kvalitete 'Hrvatska kvaliteta' i 'Izvorno hrvatsko', zaštićeni su na međunarodnoj razini, a poduzetnici ih sada mogu steći uz bespovratna sredstva.
Potpora Europskog fonda za regionalni razvoj u vrijednosti od 7,5 milijuna kuna omogućuje mikro, malim i srednjim poduzećima prijavu, evaluaciju i dodjeljivanje znaka kvalitete bez vlastitih ulaganja.
Proizvodi hrvatskih proizvođača na policama dm-a počeli su se pojavljivati davne 1996. godine. Iz dm-a potvrđuju da kupci izuzetno pozitivno reagiraju na hrvatske proizvode, a najbolji primjer koji to dokazuje je prodaja prirodne kozmetike.
"Kupci se češće odlučuju za hrvatski proizvod od zvučnijih internacionalnih brendova. Upravo u kategoriji prirodnih proizvoda imamo veliki broj hrvatskih proizvoda jer smo prepoznali interes kupaca za tu vrstu domaćih i ekoloških proizvoda. Tako u ponudi imamo 930 hrvatskih eko-proizvoda od 34 hrvatska eko-proizvođača te 28 proizvoda od sedam hrvatskih OPG-ova", ističe Manojlović.
Hrvatski kišobran u dm-u
Foto:
dm/Rogic
Pozicioniranjem u dm-u te dobivanjem znaka kvalitete, Hrvatski kišobran dobio je vjetar u leđa. Mnogi su kišobran smatrali potrošnom robom, no primjeri iz Europe nagovijestili su promjenu u percepciji kupaca. U blizini Milana postoji muzej kišobrana, postoje svjetski centri za proizvodnju kišobrana i malo po malo kišobran je postao više od samog proizvoda. Kišobran je postao proizvod zbog kojeg je vrijedilo utrošiti vrijeme za izgradnju kvalitete. Tvrtka Marina Rogića danas izvozi više od 30 posto proizvedenog.
Prilikom dobivanja znaka kvalitete, pogon u kojem se proizvodi Hrvatski kišobran došla je i pregledati stručna komisija koja daje zaključke o mogućnostima za dobivanje znaka kvalitete. Marinu Rogiću i svim djelatnicima njegove tvrtke to priznanje uvelike je olakšalo pozicioniranje na golemim tržištima.
Sve o znakovima kvalitete Hrvatske gospodarske komore poduzetnici mogu saznati ovdje. Od rujna 2018. do lipnja 2020.godine dostupna su bespovratna sredstva Europskog fonda za regionalni razvoj te je natječaju moguće pristupiti bez vlastitih ulaganja.