Golem je rast uvoza automobila iz Njemačke i po tome je Hrvatska na samom negativnom vrhu europske ljestvice. Gori od nas su samo Ukrajinci.

Galerija


Uvoz rabljenih dizela i dalje raste, a posebno s njemačkog tržišta. ''Hrvatska tu zauzima vrlo visoko drugo mjesto, sa rastom od 90 posto. Dakle, 90 posto dizelskih autombila je više izvezeno iz Njemačke u Hrvatsku'', objašnjava Kristijan Tićak iz AMS-a.

U brojkama na godišnoj razini, to je oko 60.000 takvih automobila. ''U poplavi unosa tih rabljenih automobila, većinom su to auti starijeg dauma proizvodnje, pa samim time je i sigurnosni aspekt niži nego kod današnjih standarda'', dodaje Tićak.

''Prosječna starost automobila s dizelskim motorom je 13.6 godina, a s benzinskm motorom je 11.6 godina. Dakle, dvije godine je razlika u prosječnoj starosti'', objasnio je Goran Pejvić iz Centra za vozila Hrvatske.

Za tako stare automobile nisu ni vozači. No, računica je, kažu, jednostavna. Za novije se nema novca, a neki ističu i utjecaj dizelskih automobila na okoliš.

Za one nešto osvještenije tu su alternativni pogoni. Unatrag dvije godine, na hrvatskim prometnicama je 255 električnih vozila više. ''Interes postoji. Tehnologija je u ovom trenutku došla do razine upotrebljivosti na svakodnevnoj razini. Naravno, nije usporediva s klasičnim pogonom, međutim po cijeni je također neusporediva, jer se 100 km vozite za 7 ili 8 kuna“, objašnjava Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

I dok s jedne stane uvozimo stara vozila, s druge smo u samom vrhu proizvodnje sportskih električnih automobila.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr