Uvoz rabljenih dizela i dalje raste, a posebno s njemačkog tržišta. ''Hrvatska tu zauzima vrlo visoko drugo mjesto, sa rastom od 90 posto. Dakle, 90 posto dizelskih autombila je više izvezeno iz Njemačke u Hrvatsku'', objašnjava Kristijan Tićak iz AMS-a.
Pročitajte i ovo
Na putu prema dolje
Sve se teže živi u zemlji koju Hrvati gledaju kao raj: Banke hrane su pod pritiskom, a troškovi stanovanja guraju u siromaštvo
Dijele se kazne
Stiglo je vrijeme za zamjenu ljetnih guma zimskima: "U Njemačkoj uvedeni novi propisi - pripazite!"
U brojkama na godišnoj razini, to je oko 60.000 takvih automobila. ''U poplavi unosa tih rabljenih automobila, većinom su to auti starijeg dauma proizvodnje, pa samim time je i sigurnosni aspekt niži nego kod današnjih standarda'', dodaje Tićak.
''Prosječna starost automobila s dizelskim motorom je 13.6 godina, a s benzinskm motorom je 11.6 godina. Dakle, dvije godine je razlika u prosječnoj starosti'', objasnio je Goran Pejvić iz Centra za vozila Hrvatske.
Za tako stare automobile nisu ni vozači. No, računica je, kažu, jednostavna. Za novije se nema novca, a neki ističu i utjecaj dizelskih automobila na okoliš.
Za one nešto osvještenije tu su alternativni pogoni. Unatrag dvije godine, na hrvatskim prometnicama je 255 električnih vozila više. ''Interes postoji. Tehnologija je u ovom trenutku došla do razine upotrebljivosti na svakodnevnoj razini. Naravno, nije usporediva s klasičnim pogonom, međutim po cijeni je također neusporediva, jer se 100 km vozite za 7 ili 8 kuna“, objašnjava Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
I dok s jedne stane uvozimo stara vozila, s druge smo u samom vrhu proizvodnje sportskih električnih automobila.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr