Hrvatska tvrtka 'Rektor' sklopila je pola milijarde eura vrijedan ugovor s Libijom za gradnju 40-ak brodova. Riječ je o patrolnim brodovima i brodovima bolnicama, koji će se koristiti za prihvat ilegalnih imigranata. Brodovi su gotovo u potpunosti hrvatski proizvod i gradit će se u hrvatskim brodogradilištima.
Pročitajte i ovo
jačanje hrvatske ratne mornarice
FOTO/VIDEO U Splitu porinut novi obalni ophodni brod
Nakon očevida
FOTO Zapalio se brod na Čiovu, policija pobila teoriju vlasnika: Objavljeno što se zapravo dogodilo
Od manjih brodova od 20 metara koji su kao presretači, malo veći brodovi od 31 i 42 metra koji služe za nadzor i radi se o brodovima baržama, bolnicama koji znače za prvu pomoć. Problem imigranata u Libiji rješavat će tako hrvatski brodovi. Da su izabrali Hrvatsku možda i ne treba čuditi jer je do nedavno gospodarska razmjena između Hrvatske i Libije bila na zavidnoj razini.
Prije početka nemira u Libiji, Libija nam jke bila najznačajnije tržište trećeg svijeta, gdje su bile zastupljeni sektori graditeljstva te sektori istraživanja nafte i plina, rekli su iz Hrvatske gospodarskew komore (HGK) za Dnevnik Nove TV.
Ovi mladići ispričali su svaki detalj onoga što se događalo kada je više od 800 ljudi izgubilo život
No trenutačno je u toj zemlji turbulentno. Libija ima čak dvije vlade, a tvrtka Rektor posao je sklopila s Vladom nacionalnog spasa u Tripoliju koja nije međunarodno priznata. Ipak, kažu, s njom imaju i više nego dobro iskustvo.
'Vlada u Tripoliju radi kompletno sve i daje sve snage da se stabilizira situacija', rekao nam je izvršni direktor Rektora Velibor Zjačić. Da će se odnosi stabilizirati nadaju se i u Komori. Možda tome pomogne i ovaj veliki posao. Prvi brodovi trebali bi se početi graditi u rujnu. Brodovi bi se isključivo gradili u Hrvatskoj, a u Rektoru smatraju da će u punoj snazi biti zaposleno oko 1000 ljudi na proizvodnji.
Iz Ministarstva gospodarstva rekli su nam kako za njihov projekt nisu ni znali. Zjačić pak kaže kako im je mnogo pomoglo Ministarstvo vanjskih poslova. Probleme ne očekuju. Ugovor je potpisan na 3 godine, a plaćanje svake faze proizvodnje avansno.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook