Zabilježen je manji broj negativnih i veći broj odličnih ocjena, rečeno je danas na predstavljanju rezultata ispita državne mature 2010./2011. u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja. 'Ove je godine, kako je i planirano, podignut prag za prolaznu ocjenu, a unatoč tome zabilježen je bolji prosječni rezultat u odnosu na 2010. godinu', kazao je ravnatelj Centra Goran Sirovatka predstavljajući rezultate.
Tako su, primjerice, u hrvatskom jeziku ove godine zabilježeni nešto bolji prosječni rezultati nego 2010. a, iako je nedovoljnu ocjenu dobio nešto veći broj učenika nego prošle godine, istodobno je broj odličnih ocjena više nego udvostručen.
Pročitajte i ovo
loši rezultati
Ovo su konačni rezultati države mature, ogroman je broj prigovora: "Učenici uglavnom čitaju sažetke"
Upisi u tijeku
Ministar pohvalio potez osam zagrebačkih gimnazija: "One su se dogovorile, mislim da je to jako dobro"
'Priprema učenika za državnu maturu je ozbiljan problem'
'Što se tiče matematike, prosječni je rezultat prešao 50 posto a, iako je prag prolaznosti podignut, učenici su se bolje pripremili te nije zabilježen rast broja negativnih ocjena', kazao je Sirovatka. Test engleskog jezika ove je godine bilo nešto teže riješiti te je nešto više učenika dobilo nedovoljnu ocjenu, a gotovo identična se stvar dogodila i s njemačkim jezikom.
Centar je odlučio da više neće objavljivati podatke o tome koje su škole ostvarile najbolje rezultate, kako bi se izbjeglo utjecanje na škole da unaprijed vrše strogu selekciju kako bi bile bolje rangirane u konačnici
Nedovoljnih je ocjena na državnoj maturi 2010./2011. ukupno bilo 2.914, a nedovoljnim je na obveznim ispitima ocijenjeno ukupno 214 učenika, dok je ukupan broj nedovoljnih ocjena na izbornim ispitima 6.165.
'Činjenica da je čitavu državnu maturu potrebno smjestiti na kraju obrazovnog razdoblja jedan je od najvećih izazova provedbe državne mature', smatra Sirovatka i dodaje kako je uz to, priprema učenika za maturu ozbiljan je problem koji također treba riješiti te pokušati onemogućiti pogrešno pripremanje učenika u budućnosti.
'Zadali smo si povećanje odgovornosti škola i učenika'
'Što se tiče provođenja ispita, o tome također treba povesti brigu, te osigurati da provedba državne mature bude shvaćena kao ozbiljan posao. Pritom je poseban naglasak stavljen na ujednačavanje kriterija ocjenjivanja', kazao je Sirovatka i ocijenio da problemi postoje 'ali smo ove godine imali bolje pripreme nego prošle'. 'Rješenja koja smo si stavili u zadatak za sljedeću godinu su povećanje odgovornosti škola i učenika, povećanje edukacije svih dionika u sustavu provođenja ispita državne mature, te unapređenje ispitnih materijala', kazao je.
Zbog negativne ocjene više od 3.000 učenika nije moglo na maturu
Maturu su polagali učenici 4. razreda gimnazija koji su da bi završili svoje gimnazijsko obrazovanje obvezni položiti ispite iz hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika, dok izborne predmete polažu radi upisa na visoka učilišta. Ispitima je pristupilo više od 34 tisuće kandidata koji su u ljetnom roku pisali ukupno 134.626 ispita a ocjenjivalo ih je 1.200 ispitnih nastavnika.
'Zbog negativne ocjene na kraju 4. razreda više od 3 tisuće učenika nije imalo pravo pristupanja ispitima državne mature. Iz tog razloga, Centar je odlučio da više neće objavljivati podatke o tome koje su škole ostvarile najbolje rezultate, kako bi se izbjeglo utjecanje na škole da unaprijed vrše strogu selekciju kako bi bile bolje rangirane u konačnici', kazao je Sirovatka.
Svi ispitni materijali su digitalizirani i od danas dostupni pristupnicima na njihovim stranicama u sustavu NISpVU. (Hina)