Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatski građani, neovisno o dobi, obrazovanju i primanjima, glavni naglasak stavljaju na sigurnost i uspjeh, pokazalo je istraživanje GfK.


Istraživanje o važnosti pojedinih vrijednosnih kategorija pokazalo je da, nakon sigurnosti i uspjeha, dolaze moć, takmičenje, luksuz i dom.

Vezani članci Slika nije dostupna Evo koliko hrvatskih građana NE MOŽE UŠTEDJETI novac Slika nije dostupna Želja Hrvata: Žena koja rađa, kuha i nešto zarađuje

Vrijednosna kategorija 'sigurnost' posebno dominira kod dobne skupine između 18 i 24 godine (62 posto) što, kako se navodi u  GFK-ovom priopćenju, ne čudi kada se ne zna hoće li naći posao i tako osigurati egzistenciju.

Jednako je važna i kategorija 'uspjeh' koja je posebno istaknuta kod ispitanika u dobi između 18 i 34 godine (oko 70 posto), onih s visokom stručnom spremom te kod građana Istre i Primorja (po 66 posto). Vrijednosna kategorija 'moć' dominira kod ispitanika u dobi od 18 do 34 godine starosti (60 posto) te kod onih iz Istre i Primorja (66 posto).

'Rivalstvo' najvažnije u Istri i Primorju

Kategoriju 'rivalstvo' smatraju važnijom ispitanici u Istri i Primorja (63 posto), ali i Dalmaciji (53 posto). Te dvije kategorije vjerojatno se može povezati i sa stanjem korupcije i nepotizma u Hrvatskoj kada nužno dolazi do poremećaja nekih vrijednosti.

Vrijednosnu kategoriju 'dom' preko 40 posto ispitanika smatra danas čak važnijom nego ranije, a u tome predvode ispitanici iz Slavonije

Vrijednosnu kategoriju 'luksuz' kao važniju u današnje vrijeme više naglašavaju osobe s visokim osobnim prihodima (preko 60 posto), ispitanici s visokom stručnom spremom (52 posto), mladi u dobi od 15 do 24 godine (53 posto) ali i stanovnici Istre i Primorja (61 posto).

U kategoriji 'dom' vodeći Slavonci

Vrijednosnu kategoriju 'dom' preko 40 posto ispitanika smatra danas čak važnijom nego ranije, a u tome predvode ispitanici iz Slavonije (47 posto).

Usporedni prikaz vrijednosnih kategorija koje su danas važnije nego prije, za Hrvatsku i Njemačku, pokazuju kako su i kod Nijemaca 'sigurnost' i 'uspjeh' danas vodeće vrijednosne kategorije. Treće mjesto kod Nijemaca drži 'odgovornost' koja je u Hrvatskoj na sedmoj poziciji, a četvrto mjesto pripada 'povjerenju' koje je u Hrvatskoj danas na šestoj poziciji.

Jednaki smo opet na petoj poziciji 'dom', a vrlo smo različiti kod kategorije 'moć' koja je kod nas na trećoj poziciji kao važnija, a kod Nijemaca je tek na devetom mjestu. Vrijednosna kategorija 'luksuz' kod Nijemaca je na predzadnjoj poziciji, a kod nas se ugurala u prvih 5. (Hina)