O aferama Hrvatskih autocesta govori se već godinama. Ali, još ništa nema pravomoćnu presudu.


Najpompoznija afera HAC-a bila je - skupocjeno bojenje tunela Mala kapela i Sveti Rok. Pogotovo nakon što je otkriveno da su plaćali 220 kuna po četvornom metru, dok je prethodna tvrtka isti postupak plaćala 34, 80 kuna. Danas, četiri godine poslije, suđenje za 11 puta preplaćen tunel tek se čeka. Vještaci se ne mogu dogovoriti kolika bi bila realna cijena.

Vezani članci Ivan Križanić, direktor HAC-ova Sektora za održavanje Vozače ponovno iznenadilo nevrijeme: U više od polovice prometnih nesreća uzroci su bili neprilagođena brzina i vožnja s ljetnim gumama Gužva pred tunelom Sveti Rok (Screenshot: HAK) Teška nesreća u tunelu Sveti Rok u smjeru Zagreba, ozlijeđene najmanje dvije osobe

HAC se sumnjiči i za nezakonite natječaje za signalne stupiće. Točnije, da ih je umjesto 30 kuna plaćao i do 580 kuna, ali i da su kupili više opreme nego što su naručili i to za 4,5 milijuna kuna. Istraga je pokrenuta prije tri godine.

>>
Zagorje-Tehnobeton: Nismo sklapali fiktivne ugovore s HAC-om

S braćom Žužul optuženi su i da su ukrali brdo, točnije pogodovali Skladgradnji kako bi se iskopao kamen za Luku Ploče. HAC je time oštećen za više od 58 milijuna kuna.

Velika afera bila je i na odmorištu Mosor, gdje su izgrađeni tri milijuna kuna vrijedni WC-i. Radove na dionici Dugopolje – Ravča, sumnja se, preplaćeni su za 740 milijuna kuna, a optuživani su bili i za primanje mita za zapošljavanje.

Spominju se i u aferi Fimi media. No, optužnica u tom slučaju tek čeka potvrdu. Za bilo koju aferu do sad, tadašnji ministar odgovarao je isto – 'Ne znam ja o tome ništa'.

Sve afere u HAC-u za sad su još uvijek sumnje koje čekaju sudsku potvrdu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook