U Upravi Croatia Airlinesa su kazali kako svi ovi događaji koji su se dešavali proteklih dana nešto uobičajeno, nešto što se događa svakodnevno u svim kompanijama, a ne samo u Croatia Airlinesu, samo što su sada ljudi počeli dojavljivati svako kašnjenje, svaku odgodu leta - nakon što je Dash Croatie Airlines prije 20tak dana na nos sletio u zračnu luku u Zurichu. Ono što je ključno - poručuju kako sigurnost putnika niti u jednom trenutku nije bila upitna.
Pročitajte i ovo
preusmjeravanje aviona
Drama iznad BiH: Zrakoplov Lufthanse proglasio izvanredno stanje i prisilno sletio u Zagreb
Pariz-Dubrovnik
Croatia Airlines otkazala let zbog malog broja putnika?
Ali eto kako se reagira na svaku sitnicu, tako se reagiralo i na Tweet koji je napislala nizozemska veleposlanica koja je na svom Twitter profilu napisala: 'Moj let za Dubrovnik na sastanak NATO-a je otkazan. Zapela sam na aerodromu, ali u dobrom društvu s ministricom Vesnom Pusić i drugim državnim službenicima'.
>> Novi problemi s Dashom: Poletio za Atenu, morao se vratiti u Dubrovnik
Na sreću, kasnije se utvrdilo da let nije bio otkazan već da je bio riječ o kašnjenju, a upravo zbog toga što ljudi svako kašnjenje smatraju kao kvar, Croatia Airlines danas je iznijela detaljno sve brojke, a kako bi nam pokazali da se avioni redovito servisiraju, poveli su ekipu Dnevnika Nove TV u hangar koji je inače sigurnosno posebno tretirano područje.
Zbog čega se Croatijinom Dashu nisu spustili kotači u Švicarskoj - još uvijek nije utvrđeno. Istraga još traje, a materijalnu štetu pokrit će osiguranje. 'Ono što se može neslužbeno reći jest da je dosadašnji tijek pokazao da se ne radi niti o pilotskoj grešci, niti u problemima o održavanju', kazao je Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa.
Hangar Croatia Airlinesa je mjesto gdje se redovito popravljaju i servisiraju svi njihovi avioni. Da bi se mogla pregledati struktura, iz aviona se vadi sve, čak i sjedalice.
Takav pregled radi se svake dvije godine. 'Pregledi aviona se vrše na sate, na kalendarske dane, na cikluse, odnosno broj polijetanja aviona', kazao je Darko Virovac, direktor tehnike.
Avion se pregledava i svakog dana. Pilot, tijekom dnevnog obilaska, ali i tehničari, što je propisano sustavom održavanja. Pouzdanost Dasha je, odgovorno tvrde – 98, 6 posto. 'To znači da će od 100 letova, jedan, jedan i pol let taj dan biti ili otkazan ili će kasniti više od 15 minuta zbog tehničkih razloga', kazao je Zlatko Širac, član Uprave Croatia Airlinesa.
Nakon slijetanja na nos u Švicarskoj gotovo svakog dana izvještava se o novom tehničkom kvaru, kašnjenju ili odgodi letenja. Šef pilotima na Dashu kaže da se bespotrebno diže panika. 'Taj zrakoplov je predviđen u svim uvjetima da leti. To je, znači, prilikom smanjene vidljivosti i ima dosta puno prednosti tako da je u nekim slučajevima gotovo bolji nego Airbus', kazao je kapetan Dasha Davor Mišić.
U Croatija Airlinesu zadovoljni su ovogodišnjim rezultatima. Ističu i kako je točnost polazaka njihovim avionima - 83 posto. Dok je kašnjenje, 3 minute duže od planiranog polijetanja 34, 3 posto. I to najviše zbog restrikcija na aerodromima. Upravo zato u Upravi apeliraju na smanjivanje tenzija, jer su kašnjenje i tehnički kvarovi svakodnevni i ništa što ugrožava sigurnost putnika.
Inače, hrabri pilot Croatie Airlinesa Zvonko Šitum koji je prije 20-tak dana uspješno prizemljio zrakoplov bez spuštenih kotača s minimalnim materijalnim oštećenjem i bez ozlijeđenih putnika, sutra prvi put leti nakon Zuricha. Zanimljivo, njegov let ponovno će biti na relaciji Zagreb – Zurich.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook