Cijena telefonskih poziva unutar EU-a snizit će se na 19 centi po minuti za pozive i na 6 centi za SMS poruke, počevši od 15. svibnja 2019.
Pročitajte i ovo
standard građana
Unatoč rastu plaća, životni troškovi i dalje su izrazito veliki: Dnevnik Nove TV otkriva koliko novaca na kraju mjeseca ostane prosječnom Hrvatu, a koliko Austrijancu
Doznaje Dnevnik Nove TV
Mijenjaju se cijene goriva: Pogledajte što će vas u utorak dočekati na benzinskim postajama
''U Hrvatskoj se građani najviše žale na telefonske operatere. Ovom Uredbom, koja će stupiti na snagu već u svibnju iduće godine, povećat će prava korisnika koji će moći lakše mijenjati operatere i zatražiti naknadu“, objašnjava hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan.
Zbog visokih cijena poziva u inozemstvo koje se u prosjeku kreću oko 50 centi, europski potrošači su sve češće koristili različite aplikacije za zvanje, koje ipak kvalitetom ne mogu parirati klasičnom pozivu. Čak 67 posto potrošača kaže da najčešće ne koriste aplikacije jer osoba koju zovu nema istu aplikaciju, a 36 posto potrošača jer je kvaliteta poziva preslaba.
''Veliko je zadovoljstvo kada nešto na čemu si dugo radio bude konačno izglasano. U Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača smo se trudili da međunarodni pozivi budu izjednačeni s domaćima, ali na kraju je kompromis da će maksimalne cijene minute poziva u EU biti 19 centi, a SMS-a 6 centi. To je jako dobra vijest i za potrošače u Hrvatskoj gdje cijena ovisno o operateru i tarifi zna prelaziti pet kuna“, kaže Biljana Borzan.
Istraživanje BEUC-a (Europskog udruženja za zaštitu potrošača) je pokazalo da je stvarni trošak minute inozemnog poziva za operatere 0,014 eura po minuti, a za potrošače bude i do 1,99 eura po minuti. Po toj računici operateri zarade na međunarodnom pozivu i do 5000%. SMS poruke operaterima donose profit od 1000%.
Također će se zaštititi korisnici pametnih telefona, uključujući korisnike internetskih usluga (poput Skypea, WhatsAppa itd.), a države članice morat će prilagoditi infrastrukturu i olakšati pokretanje 5G mreža.
Uspostavit će se i novi sustav "povratne obavijesti centra 112", koji će postati obavezan u svim državama članicama kako bi se osiguralo da građani budu upozoreni putem SMS-a ili mobilne aplikacije u slučaju velike opasnosti ili katastrofe na njihovu području.