Loša iskustva u kupovini nisu rijetkost. Takvim problemima planira stati na kraj Europska komisija. Novim paketom mjera predlažu i pravo na naknadu (kao primjerice novčanu) kada se kupcu nanese šteta, transparentnost na internetskom tržištu, zaštitu od agresivne prodaje od vrata do vrata. Među prijedlozima je i zaustavljanje različite kvalitete proizvoda u različitim zemljama.
Na posljednji problem upozorila su brojna istraživanja. Kvaliteta istog proizvoda niža je u siromašnijim zemljama. ''To je nepravedno i to je zavaravanje. Ovaj prijedlog će pomoći potrošačima i trgovcima da znaju pravila, ali i institucijama da se bore protiv toga'', istaknula je Marie Benassi iz Uprave za zaštitu potrošača Europske komisije.
Da sve mjere zažive, trebat će nekoliko godina. No, čak i kada prava jačaju, malo građana to zna. Ministarstvo gospodarstva nudi rješenje od iduće godine. ''Da se napravi jedan zajednički portal za potrošače. Ideja je da naši građani na jednom mjestu imaju sve potrebne informacije'', kazala je pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić.
A na prava se valja podsjetiti jer stiže prosinac i sezonska sniženja. ''Roba mora biti s greškom i potrošač mora bit upoznat da je s greškom da ne bi imao pravo reklamirat. Ukoliko je ona na sniženju ili na rasprodaji oni imaju pravo reklamirati od 6 mjeseci do 2 godine'', ističe Igor Vujović iz udruge ''Potrošač''.
To je dobro znati jer najviše žalbi kupci imaju upravo na neispravnost proizvoda.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
-
donosi Provjereno
"Slučajno sam upalila TV i vidim dijete isto kao moje. Slušam tu ženu i ne mogu vjerovati!" Centar prešutio strašnu istinu majkama posvojenih dječaka
-
Iz minute u minutu
Grmoja potvrdio plan oporbe u Saboru, SDP-ovac otkrio koga nisu zvali: "S njima nismo očekivali formirati većinu"
-
Donosi Provjereno
Na adresu stigla iskaznica za dijete koja je šokirala roditelje: "Mene je toliko zgrozilo. S kojim pravom?"