Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Novi paket mjera

Loše iskustvo prilikom kupovine nije rijetkost: Europska komisija planira ojačati prava potrošača

Prava potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Prava potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 1 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Prava potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Prava potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr +0 Prava potrošača (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Galerija 1/2 >>
Nešto više od četvrtine hrvatskih građana barem jednom je imalo loše iskustvo prilikom kupovine. Neispravni proizvodi, problemi s teleoperaterima, prijevare pri online kupnji samo su dio onoga s čime se susreću potrošači. Stoga, njihova prava planira ojačati Europska komisija.

Loša iskustva u kupovini nisu rijetkost. Takvim problemima planira stati na kraj Europska komisija. Novim paketom mjera predlažu i pravo na naknadu (kao primjerice novčanu) kada se kupcu nanese šteta, transparentnost na internetskom tržištu, zaštitu od agresivne prodaje od vrata do vrata. Među prijedlozima je i zaustavljanje različite kvalitete proizvoda u različitim zemljama.

Pročitajte i ovo Marija Boban, Pravni fakultet Split ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA Tko se GDPR-a sjeća još? Izrečene su goleme kazne, ali neki ne odustaju: Stručnjakinja objašnjava što građani mogu učiniti Prava potrošača - 3 Imaš pravo, ostvari ga Kako da nas ne varaju u moru poskupljenja: Stručnjaci imaju nekoliko savjeta

Na posljednji problem upozorila su brojna istraživanja. Kvaliteta istog proizvoda niža je u siromašnijim zemljama. ''To je nepravedno i to je zavaravanje. Ovaj prijedlog će pomoći potrošačima i trgovcima da znaju pravila, ali i institucijama da se bore protiv toga'', istaknula je Marie Benassi iz Uprave za zaštitu potrošača Europske komisije.

Da sve mjere zažive, trebat će nekoliko godina. No, čak i kada prava jačaju, malo građana to zna. Ministarstvo gospodarstva nudi rješenje od iduće godine. ''Da se napravi jedan zajednički portal za potrošače. Ideja je da naši građani na jednom mjestu imaju sve potrebne informacije'', kazala je pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić.

A na prava se valja podsjetiti jer stiže prosinac i sezonska sniženja. ''Roba mora biti s greškom i potrošač mora bit upoznat da je s greškom da ne bi imao pravo reklamirat. Ukoliko je ona na sniženju ili na rasprodaji oni imaju pravo reklamirati od 6 mjeseci do 2 godine'', ističe Igor Vujović iz udruge ''Potrošač''.

To je dobro znati jer najviše žalbi kupci imaju upravo na neispravnost proizvoda.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene