Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Čak 200 hrvatskih tvrtki posluje u Srbiji.


Istovremeno, u Hrvatskoj posluje tek nekoliko srpskih tvrtki, piše Press. Ponukani najnovijom akvizicijom Atlantic grupe, koja je kupila slovensku Drogu Kolinska, u okviru koje se nalaze brendovi 'Soko Štark', 'Grand prom' i 'Palančki kiseljak', srpski mediji pišu o ekonomskoj okupaciji njihovog tržišta od strane hrvatskih tvrtki. Press piše kako su hrvatske tvrtke pokupovale gotovo polovicu najznačajnijih srpskih tvrtki i smanjile broj brandova i vlasništvu tvrtki iz Srbije.

Vezani članci Izbori uz travu Amerikanci pucaju od stresa, u izbornoj noći trošili su nevjerojatne količine alkohola, hrane i droge Policija, ilustracija Podignuta optužnica protiv sedmorice dilera: Krijumčarili i preprodavali drogu, planirali ubojstvo, bacili molotovljeve koktele na lokal

>> 'Za 10 godina neće biti Slovenije, nego alpska Hrvatska'

Tako se u hrvatskom vlasništvu nalaze 'Frikom', 'Somboled', 'Jelen Do', tvrtka 'Radijator' iz Zrenjanina, 'Stražilovo', 'Potisje', mljekara 'Lajkovac', UNIP iz Valjeva, 'Inteks', 'Erdevik', MPC holding 'Kozmolina', 'Opeka', ciglana 'Udarnik' i tvornica ulja 'Dijamant'. Najveći dosadašnji hrvatski ulagači u Srbiju su Agrokor, Pevec, Vindija, Idea, Lura, Našice cement, Croatia osiguranje i Magma. 'Ne bih želio biti pogrešno shvaćen, ali mislim da veliki nacionalni brendovi, kao što su 'Soko Štark' i 'Grand kafa' trebaju biti unutar naših kuća. Volio bih da su 'smoki' i 'krem bananica' i dalje u srpskom vlasništvu, ali tržište određuje uvjete i ako je Droga Kolinska prodana, onda neka je sa srećom, pa što bude', izjavio je za Press predsjednik Gospodarske komore Srbije, Miloš Bugarin.

Vlasništvo kao promjenjiva kategorija

'Naše gospodarstvo nije ni djelomično pozicionirano kao što su Hrvati ovdje, jer Hrvatska je naišla u Srbiji na dobar prijem i potpuno otvorena vrata', dodao je Bugarin. U srpskom ministarstvu ekonomije kažu kako je najvažnije da se održi proizvodnja i zadrže radna mjesta ljudi. 'Sretni smo što je hrvatski kapital prepoznao interes u takvim brendovima, ali isto tako bismo bili sretni da ga je srpski kapital prepoznao. Vlasništvo je promjenjiva kategorija, tako da se može dogoditi da neka naša tvrtka kupi tu kompaniju. Međutim, najvažnije je da postoji proizvodnja, da ljudi rade, a možda će to ukloniti prepreke i olakšati prodor tih proizvoda u Hrvatskoj', ističu u navedenom ministarstvu.

Ipak, prelazak Droge Kolinske u vlasništvo Atlantic grupe, tvrdi Milan Prostran, tajnik odbora za poljoprivredu u PKS-u, omogućuje srpskim domaćim proizvodima prodor na nova tržišta i smatra kako ti proizvodi neće biti ugroženi. Podsjetimo, Atlantic grupa Emila Tedeschija kupila je Drogu Kolinska za 382 milijuna eura, pobijedivši na natječaju koji je objavila slovenska grupacija Istrabenz.

Zanimljivo je da