Hrvatska se širi prema Kini, ali i ona prema nama. Nakon što je potpisan ugovor s kineskim konzorcijem koji će graditi Pelješki most, svoju priliku u tome vide i domaće građevinske tvrtke.

Galerija


Ugovor s Kinezima je potpisan, a dio kolača zvanog Pelješki most sada žele i domaće tvrtke.

Vezani članci Nikola Grmoja Oporba šokirana optužbama Zdravka Mamića, Grmoja poručio: ''Na udar hrvatskog pravosuđa ne dolaziš dok imaš političku zaštitu'' Djeca se zavuku u konstrukciju mosta prije nailaska vlaka Po život opasna igra u Požegi: Djeca se zavuku ispod tračnica, u šupljinu na mostu, i čekaju da protutnji vlak!

U Brodosplitu su već surađivali s kineskim tvrtkama, a već su se sastali i s predstavnicima konzorcija koji će graditi Pelješki most.

"Brodosplit je spreman raditi kompletno čelični dio, od segmenata do okrupnjavanja. Ovaj projekt bi pridonio tome da se zapošljavanje nastavi i poveća, to je problem s kojim se hrvatska generalno suočava, no veliki projekti i veliki poslovi to rješavaju", govori Darko Pappo iz Brodosplita.

Pelješki most - prilika i za domaće tvrtke (Foto: Dnevnik.hr) - 5
Pelješki most - prilika i za domaće tvrtke (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr

Za izgradnju mosta bit će potrebno 70 tisuća kubičnih metara betona. Ukupno, oko 70 tisuća tona čelika. Procjene su da će Kinezima za to trebati oko 1500 radnika - zidara, armirača, betoniraca, asfaltera, električara, ronioca za podmorske radove, arhitekata i inženjera. Predstavnici Hrvatske gospodarske komore već su obavili tri sastanka s kineskim veleposlanstvom.

"Vjerujem da će oni poštovati zemlju u koju su došli i da će prvu priliku ponuditi našim kompanijama, osim toga dio tih naših kompanija već i sada radi za njih, već su prošli sve te procedure, provjere kineskih kompanija", smatra Mirjana Čagalj iz Hrvatske gospodarske komore.

Jedna od njih je Skladgradnja, koja u Crnoj Gori surađuje s kineskim konzorcijem."Oni gdje god dođu uzimaju domaće tvrtke. Radi se o profesionalcima, ozbiljnim pregovaračima to su ljudi koji u svakom trenutku znaju što hoće. Pregovori znaju trajati jako puno, znaju biti iscrpljujući, ali ono što se s njima dogovorite, tako to na kraju i bude", govori Skaven Žužul iz Skladgradnje.

Kinezi, a i radnici koje angažiraju, negdje će trebati i jesti, spavati, provoditi slobodno vrijeme. U Komarni, mjestu koje će mostom biti spojeno s Pelješcem, već imaju plan i program."Sad je dobra prilika da se krene u posao, svaka nova izgradnja koja donosi ovome kraju protok roba, ljudi i kapitala, bilo koje vrste, je dobrodošla!", govori Branko.

Prilikom odabira tvrtki za podizvođače, kineski konzorcij neće morati raspisivati javne natječaje. Tvrtke odabiru sami, a morat će ih potvrditi Hrvatske ceste kao naručitelj projekta.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr