Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Opće znanje kroz prozor

Divjak o novostima u strukovnim školama: "Umjesto povijesti staklari bi, primjerice, učili povijest staklarstva"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u četvrtak je objasnila da se pojedini općeobrazovni predmeti u dualnom obrazovanju u srednjim strukovnim školama zadržavaju, a dio ih ulazi u strukovne predmete, za koje će se nastavnici moći prekvalificirati unutar svoje struke.

Zadržavaju se hrvatski, strani jezik i matematika, a umjesto povijesti kao općeobrazovnog predmeta, npr. staklari uče povijest staklarstva, za što se mogu doškolovati nastavnici povijesti, pojasnila je ministrica u Facebook live videu, koji je objavljen u četvrtak na temu dualnog obrazovanja, ovogodišnje novosti u strukovnim školama.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna ''Škola za život'' U rukavicama, ali...: Ministrica Divjak i Radovan Fuchs ne slažu se oko toga tko je šef obrazovne reforme Mislav Bago (Foto: Dnevnik.hr) Politička kriza? Analiza Mislava Bage: ''Pitanje je kako će premijer funkcionirati u dijalogu s HBK-om sad kada je pokušao izmanipulirati njihov stav''

Nastavnicima općeobrazovnih predmeta koji nemaju punu satnicu ponudit će se dodatno obrazovanje za strukovne predmete koji su im bliski.

Ministrica pojašnjava da se zadržava klasični i jedinstveni model obrazovanja kojima je samo dodan dualni model. Taj se novi model u ovom trenutku provodi u 11 škola u Hrvatskoj za ukupno četiri zanimanja - dimnjačar, staklar, prodavač i kozmetičar.

Što se tiče općeobrazovnih predmeta, oni u strukovnim školama općenito nisu zastupljeni kao u gimnazijama, no svi imaju hrvatski, strani jezik i matematiku, a kozmetičari, primjerice, imaju još i biologiju, kemiju i fiziku.

U dualnom obrazovanju dimnjačara više nema kemije, no ona se zadržava u strukovnom dijelu obrazovanja, u dimnjačarstvu. Tu je i ekologija kao dio biologije, kaže ministrica objašnjavajući u kojem smjeru bi se ponudile prekvalifikacije nastavnicima tih predmeta.

Eventualnu prekvalifikaciju objasnila je i na primjeru profesora povijesti s obzirom da povijest u obrazovanju staklara više nije općeobrazovni predmet.

No budući staklari će učiti povijest staklarstva, dizajn i likovno izražavanje u kojima će, kaže ministrica, biti mjesta za one koji se žele cjeloživotno obrazovati, odnosno prekvalificirati.

U dualnom obrazovnom programu prodavača i kozmetičara učit će se komunikologija u strukovnom dijelu, za čije se podučavanje također mogu prekvalificirati nastavnici.

Što se tiče vjeronauka, on je u svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj izborni predmet temeljem međudržavnog sporazuma potpisanog krajem '90-ih godina. Mi ništa ne oduzimamo niti dodajemo kod tog predmeta, kaže ministrica.

Poručuje i da svi prijašnji modeli ostaju, a dodatni dualni model uvodi se samo na onim područjima gdje za njega postoji izraziti interes. Riječ je o interesu poslodavaca koji za takav oblik obrazovanja moraju osigurati praksu, ali i u interesu škola i učenika koji su istovremeno i radnici.

Pomoću dualnog modela obrazovanja poslodavci mogu prvi put direktno utjecati na same programe i njihovu kvalitetu, poručuje ministrica Divjak. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene