Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Čelnici Croatia Airlinesa ustvrdili su da su putnici u zrakoplovima nacionalne kompanije u potpunosti sigurni.


Istaknuli su kako su putnici sigurni čak i nešto više od svjetskog prosjeka, jer se njihovo održavanje provodi po standardima i višim od preporuka proizvođača.

Predsjednik Uprave CA Krešimir Kučko podsjetio je na brifingu za novinare na nedavno uspješno prizemljenje zrakoplova Dash u Zuerichu unatoč kvaru kada se nije spustio prednji kotač, pri čemu nitko od putnika ni članova posade nije ozlijeđen, a na zrakoplovu je nastala samo manja materijalna šteta.

Neslužbeno je potvrdio da je dosadašnja istraga pokazala da se ne radi o pogrešci pilota niti u održavanju zrakoplova. Zrakoplov je dva dana nakon nezgode inspekcija vratila CA i određene su radnje već započele i bit će popravljen i procjena je da bi mogao biti u uporabi za najdulje dva mjeseca, najavio je.

Vezani članci Slika nije dostupna Ugrožena zračna sigurnost? 13 zrakoplova nestalo s radara iznad Europe Slika nije dostupna Kreće proces prodaje Croatia Airlinesa

>>VIDEO DRAMA PRI SLIJETANJU: Zrakoplov CA u Zurichu sletio na nos

Kučko je također rekao kako sve zrakoplovne kompanije u svijetu gotovo svakodnevno imaju manjih problema na zrakoplovima koji ne ugrožavaju sigurnost putnika, no ništa se ne prepušta slučaju. Stoga takvi događaji u posljednje vrijeme dobivaju (medijski) tretman kakav ne zaslužuju, dodao je, napominjući kako zrakoplovi CA lete prema učestalosti nešto više od svjetskog prosjeka, ali i s nešto višom pouzdanošću.

Pilot Dasha kapetan Davor Mišić, s 5500 sati leta, rekao je da je taj zrakoplov apsolutno siguran i da su mu performanse na kraćim relacijama kao i u mlaznih te da su mu instrumenti moderniji no u Airbusu te da je u uvjetima smanjenje vidljivosti čak i nešto bolji od Airbusa.

Član Uprave CA Zlatko Širac pojasnio je da se kontinuirano prate otkazi i kvarovi na zrakoplovima, njihova učestalost i provodi mjesečni pregled u nazočnosti predstavnika Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, takvi se događaji vrjednuju i definiraju korektivne mjere. Tu je i međunarodni nadzor Europske agencije za civilni zračni promet čiji su inspektori u rujnu ove godine bili zadovoljni viđenim.

Predsjednik Uprave Kučko napomenuo je kako i velika kompanija kao što je njemačka Lufthansa servisira svoje zrakoplove u Hrvatskoj što potvrđuje stručnost i opremljenost servisa CA za servisiranje zrakoplova Airbus i Dash koji za to ima brojne potrebne certifikate.

Zbog pojačane potražnje za takvom uslugom kako bi se zadovoljile potrebe, namjerava se dograditi treći i četvrti hangar za remont zrakoplova i zaposliti još stručne radne snage, najavio je Kučko. Odgovarajući na novinarska pitanja rekao je da je prosječni mjesečni najam leasing zrakoplova stoji oko 150.000 eura, no nije želio komentirati pojedinosti ugovora i jesu i mogli biti povoljniji, budući se smatraju nepovoljnima.

Tehnički direktor CA Darko Virovec kazao je ako se u servisima CA obavljaju i najsloženiji remonti zrakoplova šestogodišnji i 12-godišnji. Parametri su kalendarski broj dana, sati leta kao i broj polijetanja, a servis može trajati i do 14 dana, nakon toga zrakoplov ide na probni let i zatim u operativnu uporabu, pojasnio je Virovec. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook