Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U državnom avioprijevozniku Croatia Airlinesu, koji već nekoliko godina zaredom posluje s gubicima, bukti sukob sindikata i uprave. Sindikati od Vlade traže uvođenje kriznog menadžmenta za spas tvrtke dok Uprava odgovara da posluje sve bolje te da sindikati namjerno šire neistine kako bi izvukli što bolje kolektivne ugovore.


Porezni obveznici će svojim novcem morati još jednu godinu sanirati negativno poslovanje Croatie Airlinesa koja je jedna od 5 državnih gubitaša. 2009. imali su 199 milijuna kuna minusa, a 2010. 157 milijuna kuna minusa.

Vezani članci Usporedba cijena u Hrvatskoj i Sloveniji: Ilustracija - 5 Ekipa Dnevnika Nove TV usporedila je cijene u Hrvatskoj i Sloveniji: Pogledajte kakve su razlike Vilim Ribić Nova godina donijela promjene u sindikatu: Vilim Ribić odlazi u mirovinu

Nova Uprava gubitak u 2011. smanjuje ali i dalje bilancu zatvara sa 80 milijuna kuna u crvenom. Sinadikati su zato od ministra prometa tražili da uvede krizni menadžment. On kaže da takav zahtjev još nije došao do njega. 'Sugovornik sindikata u svakoj firmi je Uprava. Prema tome, razgovarat ćemo sa sindikatom CA i vidjet ćemo o čemu se radi', kaže ministar prometa Zlatko Komadina.

Sindikati oštro osuđuju Upravu domaćeg avioprijevoznika. 'Loše upravljanje firmom, nesavjesno poslovanje u nekim sektorima se izvlači novac. Ljudi ne žele putovati Croatia airlinesom jer su cijene karata preskupe', kaže predsjednik Sindikata prometnih pilota Andre Šarinić.

No Uprava odgovara da su rezultati bolji od prošlogodišnjih te da piloti neistinama pritišću tvrtku zbog kolektivnih ugovora. 'Nova Uprava, koja je postavljena 1. 4. 2102., radi i ponaša se kao krizni menadžment. Dakle, poduzeli smo sve moguće mjere s jedne strane na povećanju prihoda i s druge strane na smanjenju troškova', kaže izvršni direktor Croatia Airlinesa Zlatko Širac.

No ni to očigledno nije dovoljno da se izađe iz debelog minusa. Uprava kaže da sinikati traže povećanje plaća od 30 posto i daje na uvid podatak da je prosječna plaća pilota u CA u listopadu izosila 21.558 kuna. Piloti pak kažu da su to najniže letačke plaće u Europi. 'Tako da su to floskule menadžneta kada kažu da smo mi preplaćeni', dodaje Andre.

U državnom gubitašu Croatia Airlines plaće sa srednjom stručnom spremom kreću se od 7 pa čak do 11 tisuća kuna, prema podatcima Uprave. Iz Nadzornog Odbora pak hvale i radnike i Upravu. 'Mislim da smo uočili profesionalnost i što se tiče djelatnika i što se tiče menadžmenta. Svi rezultati koji su nam bili predočeni na sjednicama NO daju uočiti svjetlost na kraju tunela', kaže Zoran Šangut iz Nadzornog odbora CA.

No država i porezni obveznici više nemaju novca da financiraju dolazak do te svjetlosti odnosno pozitivne bilance. Avio biznis jednostavno mora naći način da počne stvarati zaradu u turističkoj zemlji poput Hrvatske.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju