U 2023. godini u Hrvatskoj je prodano 28 milijuna komada dnevnika i oko 1,7 milijuna komada tjednika, pri čemu je najprodavaniji dnevnik bio 24 sata, a među tjednicima Hrvatski tjednik, pokazuje istraživanje tržišta tiska za prošlu godinu Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Provjerite listiće
Sretnik iz Hrvatske osvojio gotovo 400 tisuća eura na Eurojackpotu!
"Ovo mora prestati"
Dramatično upozorenje američkog potpredsjednika: "Ako se ovo nastavi, riskiramo početak nuklearnog rata"
Od sutra
Hrvatska nakon 27 godina dobiva novi zakon koji će podignuti prašinu: U roku od 30 dana sve će morati biti uklonjeno
Istraživanje je pokazalo jače izražen pad prodaje dnevnika 2023. u odnosu na 2022., od onoga u 2022. u odnosu na 2021. godinu. Ujedno, to je nastavak višegodišnjeg trenda pada prodanih naklada, ali i financijskih pokazatelja stanja na tržištu, ističu iz Agencije.
Pročitajte i ovo
sklopljeno 710 životnih partnerstava
Bauk proglašen Prideovim životnim partnerom desetljeća: "Istospolne zajednice u gotovo svemu su sada izjednačene..."
Prema podacima koje iznose, u 2023. godini prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika iznosila je nešto manje od 28 milijuna komada i pala je za 15 posto prema 2022. godini, a općeinformativnih tjednika 1,7 milijuna komada, što je pad od osam posto.
Najprodavaniji dnevnik 24 sata
"Svi općeinformativni dnevnici bilježe pad prodane naklade u 2023. godini u odnosu na 2022. godinu", istaknuli su iz Agencije čija je analiza pokazala i da se ujedno ne bilježe promjene na pojedinoj poziciji pojedinih općeinformativna dnevnika prema ostvarenom tržišnom udjelu.
Tako je najveću prodanu nakladu u 2023. godini, kao i prethodnih godina, ostvario je dnevnik 24sata (Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 30 do 40 posto, uz nastavak trenda pada prodaje te blagi pad tržišnog udjela.
Slijedi Večernji list (također Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 20 do 30 posto koji ujedno bilježi stagnaciju tržišnog udjela, usprkos padu prodane naklade.
Treći po prodanoj nakladi je Jutarnji list (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto i blagim padom tržišnog udjela uz pad prodane naklade u odnosu na prethodnu 2022. godinu, pokazala je analiza AZTN-a.
Značajan iznos prodane naklade u 2023. ostvarili su još nakladnici dnevnika Slobodna Dalmacija (Hanza Media) s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto i koji bilježi blagi rast tržišnog udjela i Novi list (Glas Istre Grupacija) s tržišnim udjelom od 5 do 10 posto, čiji tržišni udjeli bilježi blagi pad u odnosu na 2022. godinu. Oba dnevnika, kako se navodi, regionalnog su karaktera i bilježe pad prodaje u promatranoj 2023. u odnosu na 2022. godinu.
Istraživanje prema vlasničkim grupama pokazuje da na tržištu dnevnika u 2023. najveći udio od 50 do 60 posto ima Styria AG (24 sata i Večernji list), uz blagi pad tržišnog udjela u odnosu na 2022. godinu.
Pročitajte i ovo
deseto izdanje festivala
Domovinski pokret žali se na Ultru, spominju neobuzdane mladiće i djevojke: "Ultra mora otići!"
Druga je Hanza Media Grupa (Jutarnji list i Slobodna Dalmacija) s udjelom od 30 do 40 posto koja bilježi nastavak blagog pada zajedničkog tržišnog udjela.
Treća je Grupacija Glas Istre (Novi list, Glas Istre i Zadarski list) ostvarila je zbirni tržišni udio od 10 do 20 posto i bilježi se suprotan trend blagog rasta zajedničkog tržišnog udjela, navodi se u analizi.
Pad prodaje tjednika za osam posto
Prodana naklada tjednika također je smanjena, u prošloj godini za osam posto u odnosu na 2022. godinu. Ukupno je, naime, prodano oko 1,7 milijuna primjeraka općeinformativnih tjednika u 2023. u odnosu na 1,9 milijuna primjeraka u 2022., navode iz AZTN-a.
Ističu pritom kako Većina tjednika bilježi pad prodane naklade u 2023. u odnosu na 2022., uz iznimku šest tjednika koji bilježe trend rasta prodane naklade, a to su Hrvatski tjednik, Nacional, Jednota, Zadarski tjednik, Novi Sisački tjednik i 7dnevno.
Najprodavaniji općeinformativni tjednik u 2023. je Hrvatski tjednik, novinskog nakladnika Tempus 22, po prvi put od kada AZTN prati stanje na tržištu.
Drugi po prodanoj nakladi je općeinformativni tjednik 7Dnevno, novinskog nakladnika Singar, a treći Međimurje, u nakladi poduzetnika List Međimurje.
Istraživanjem tržišta tiska AZTN-a obuhvaćeno je 30 poduzetnika, novinskih nakladnika i distributera tiska, iz Upisnika o izdavanju i distribuciji tiska koji vodi Hrvatska gospodarska komora prema Zakonu o medijima.