Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Loše vijesti

Hajdaš Dončić: Otpuštamo 1.100 radnika HŽ Carga!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Čelnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Carga će na konferenciji za novinare govoriti o stanju i planovima za HŽ Cargo.

Razgovori između Vlade i rumunjske Grampet Grupe, zainteresirane za privatizaciju HŽ Carga, okončani su međusobnim optužbama za propast ovog posla. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić iznio je novi plan za domaćeg prijevoznika željezničkog tereta.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Otvoreno pismo 'Ministre, nećemo mirno gledati kako uništavate našu željeznicu' Slika nije dostupna Reforma kasni 20 godina Hajdaš Dončić: Željezničari prosvjeduju jer ne žele promjene

Otpustit će se 1100 prekobrojnih radnika, smanjiti plaće, otpremnine i druga prava za 20 posto. Ministar tvrdi, ovo je posljednji vlak za spas HŽ Carga koji sada zapošljava oko 3 i pol tisuće radnika, ali ima i oko 800 milijuna kuna duga.

Ministarstvo je u petak, 24. siječnja objavilo da je prekinulo pregovore s rumunjskom Grampet grupom o kupoprodaji HŽ Carga, jer je tijekom pregovora došlo do značajnijih odstupanja od uvjeta iz Grampetove obvezujuće ponude za kupnju 75 posto poslovnih udjela u HŽ Cargu.

Sindikat Hrvatskih željezničara (SHŽ) zainteresiran je i spreman razgovarati o restrukturiranju HŽ Carga jer je stečaj najgore rješenje, rekao je u ponedjeljak predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač.

Bilo bi dobro da razgovor o planu restrukturiranja počne što prije, kaže Forgač. Drži kako je jasno da HŽ Cargo mora smanjiti troškove, ali smatra pretjeranim uvjete plana koje je danas iznio resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Ministar je Upravi i sindikatima koji djeluju u HŽ Cargu dao rok od 14 dana za prihvaćanje plana restrukturiranja, inače slijede stečaj i likvidacija.

Plan uključuje odlazak 1100 radnika do kraja godine putem otpremnina ili izdvajanja djelatnosti koje ne ulaze u osnovno poslovanje, smanjenje plaća za 20 posto za trajanja cijelog procesa restrukturiranja, te smanjenje otpremnina i drugih prava za tehnološki višak.

Forgač smatra da HŽ Cargo može poslovati pozitivno i uz manje žrtve. Tvrdi da tvrtka na plaće troši 27 milijuna kuna mjesečno, dok su joj mjesečni prihodi 50 milijuna kuna.

Nije dovoljno štedjeti samo na radnicima, kaže Forgač i predlaže unapređenje prodajne službe jer, kako veli, događa se da tvrtka gubi poslove zbog nerealno visokih cijena.

Forgač ne žali zbog neuspjeha prodaje HŽ Carga rumunjskom Grampetu jer smatra da je takav oblik privatizacije loš. Teško je na liberaliziranom tržištu, na kojem strani operateri mogu zakupiti trasu i voziti hrvatskim prugama, postići dobru cijenu za HŽ Cargo.

Upozorava da su već i podaci koje je Grampet tražio od HŽ-a izuzetno vrijedni jer na temelju njihova poznavanja može konkurirati niskim cijenama na hrvatskom tržištu robnog željezničkog prijevoza.

Rumunji šokirani

Grampet Grupa smatra da odluka hrvatske Vlade o prekidu pregovora za prodaju HŽ Carga pokazuje nedostatak poštovanja prema investitoru koji je pregovarao u dobroj vjeri, priopćeno je danas iz Grampet Grupe.

Prekinuti pregovori s Grampetom o HŽ Cargu

GraPrekinuti pregovori s Grampetom o HŽ Cargumpet Grupa bila je šokirana odlukom o prekidu pregovora za stjecanje 75 posto udjela u HŽ Cargu te smatra da je takav potez hrvatske Vlade posve suprotan dobroj vjeri i ozbiljnosti koju je pokazao rumunjski investitor tijekom pregovora koji su trajali godinu dana, kaže se u priopćenju.

'U dobroj vjeri'

Ujedno se prenosi izjava predsjednika Grampeta Gruie Stoice, prema kojoj je on apsolutno šokiran odlukom o prekidu, ali i načinom vođenja procesa privatizacije s obzirom da su se, kako kaže, još u četvrtak obje strane rastale u uvjerenju u skori uspješni završetak transakcije.

"U Hrvatsku smo prije godinu dana došli u dobroj vjeri, u namjeri da se spasi tvrtka ključna za hrvatsko gospodarstvo", kaže Stoica.

Dodaje da je Grampet stigao s čvrstim financijskim jamstvima u zamjenu za postojeća, uz potporu rumunjske državne banke za ulaganja i menadžerskih sposobnosti grupe koja je prošle godine ostvarila dvoznamenkast rast u svojim tvrtkama u Bugarskoj i Mađarskoj te se čudi što sve to skupa nije bilo dovoljno za hrvatsku Vladu.

Bi pa ne bi privatizirali

U Grampetu kažu kako su vjerovali da Vlada doista želi privatizirati HŽ Cargo te da su, unatoč beskrajnim odugovlačenjima s hrvatske strane, ovoga tjedna došli na pregovore i prihvatili prijedlog resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića za njihovim nastavkom.

"Nažalost , nakon odluke i službenih priopćenja Ministarstva u petak, moramo pretpostaviti da Hrvatska zapravo nije htjela prodati HŽ Cargo", kažu u Grampet Grupi. Dodaju da su samo tražili jasan, transparentan proces, s potpunim podacima i jasnim rokovima i uvjetima napominjući pritom da je novi due diligence bio prijeko potreban zbog pogoršanja financijskog stanja HŽ Carga u odnosu na početak privatizacije.

Zaključno se pitaju je li možda problem bio u nespremnosti da se Grampetu predoče traženi podaci o poslovanju HŽ Carga, ili pak u činjenici da je potencijalni kupac domaćeg željezničkog cargo operareta dolazio iz regije, pa je to izazvalo nepovjerenje. Ujedno se pitaju hoće li neki budući investitor, primjerice iz Amerike, Austrije ili Njemačke, imati strpljenja kao Grampet. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene