Istraživanje, koje je za potrebe MUP-a proveo Centar za istraživanje GFK, pokazalo je da najviše prekršaja u prometu čine mladi do 29 godina te da je jedna trećina ispitanika upravljala automobilom ili motociklom i prije nego je položila vozački ispit. Istraživanjem je utvrđeno i da najviše prekršaja u prometu ipak čine pješaci (prema istraživanju 54 posto), prije svega zbog prelazaka ceste na neoznačenom mjestu te nevezivanja na stražnjem sjedalu automobila.
Pročitajte i ovo
snježni pokrivač
Snijeg i olujna bura uzrokovali probleme: "Gotovo je nemoguće biti vani"
Ponovno gužva
Hoće li prometna studija riješiti problem? "Maltretiraju nas stupići i biciklističke staze po kojima se nitko ne vozi"
Istraživanje je provedeno u sklopu provedbe Nacionalnog programa sigurnosti u prometu, na reprezentativnom uzorku od 3.500 građana od 10 do 74 godine u svim županijama tijekom kolovoza i rujna ove godine. Načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa u MUP-u Boris Orlović rekao je kako je policija prepoznala da su mladi vozači i pješaci kritične skupine kojima treba posvetiti više pozornosti a istraživanje će u tome samo pomoći. Orlović također smatra nužnom da svoj dio odgovornosti preuzmu i druga ministarstva kako bi se zadržao postignuti pozitivan trend u sigurnosti u prometu.
Pravila se više poštuju u inozemstvu
Iz istraživanja valja izdvojiti i podatak da su vozači puno spremniji poštivati pravila u inozemstvu nego kod kuće, gdje u prosjeku načine oko 20 posto više prekršaja. U policiji to objašnjavaju i time što u inozemstvu ne mogu koristiti instrument zastare ili druge načine izbjegavanja plaćanja kazne.
Neki od najčešćih prekršaja koje čine hrvatski vozači su prekoračenje brzine do 20 kilometara od dozvoljene, koju čini oko 75 posto vozača, a u kategoriji mladih do 29 godina njih 84 posto. Prekoračenje do 50 kilometara iznad dozvoljene brzine radi 50 posto vozača, a među mladima njih 64 posto. Sljedeća dva najčešća prekršaja su nedozvoljeno korištenje mobitela te ne korištenje sigurnosnog pojasa. (Hina)