Ovogodišnji pobjednik Zlatne palme na filmskom festivalu u Cannesu južnokorejski je film „Parazit“ koji se najbolje može opisati kao spektakl uvrnutih obrata od kojih ćete zanijemiti od iznenađenja. Neortodoksan i originalan, „Parazit“ možda neće igrati u mainstream kinima, ali će oduševiti svakoga tko odvoji svoje vrijeme i pogleda ga.

Redatelj Joon-ho Bong publici je poznat po svojim intrigantnim hit-filmovima „Okja“ i „Snowpiercer“ koji su polučili veliki uspjeh unatoč tome što u mnogočemu odudaraju od standarde holivudske produkcije. Iščašeni, mračni smisao za humor, prokazivanje klasnih nejednakosti u današnjem svijetu, kritika kapitalizma i korporativizma - sve se to može pronaći u prekrasno satiričnim filmovima Joon-ho Bonga, a „Parazit“ nije nikakav izuzetak.

Vezani članci Castle Rock (Foto: Instagram) Druga sezona hit-serije donosi pravu kingovsku atmosferu jesenjeg sivila, jeze i mističnog prokletstva Bilo jednom.... u Hollywoodu (Foto: IMDB) Tarantinovo ljubavno pismo 1960-ima divlja je filmska vožnja koja oduzima dah skoro 3 sata

Ova bizarna priča o siromašnoj obitelji koja živi u pljesnivom stanu u suterenu jedne od bezbroj zgrada velegrada i njihovom pokušaju da se domognu boljeg života donosi niz toliko neočekivanih obrata radnje da ćete ostati bez teksta i s nevjericom zuriti u ekran, vjerojatno s blagim smiješkom na licu. Zabavan, ali vrlo mračan, „Parazit“ je pravo osvježenje među ostalim, na kalup istim, blockubsterima koje možete pogledati u domaćim kinodvoranama.

Kada siromašni student igrom slučaja dobiva posao tutora u bogataškoj obitelji otvori mu se cijeli jedan novi svijet luksuza u koji odluči uvesti i ostatak svoje obitelji. Prepredenim i beskrupuloznim manipulacijama ta obitelj ljudskih nametnika počinje sisati krv bogataša koji im naivno vjeruju. Ne mare za druge, gaze preko leševa, lažu, spletkare, a na kraju i sami završe uvučeni u mračnu tajnu koju nisu mogli zamisliti ni u najluđim snovima.

„Parazit“ pred publiku servira nevjerojatnu mješavinu žanrova i stilova, od trilera, horora, komedije, sve do romanse, pa gledatelja neprestano iznenađuje. Estetski prekrasan, na trenutke brutalan, dovitljiv i intrigantan, „Parazit“ je crnohumoran prikaz svega onoga što u okrutnom sustavu kapitalizma ne valja.

Sustav koji rađa one obespravljene, jadne, one koji smrde po vlazi stanova u kojima žive stiješnjeni kao kukci, isti je sustav koji ih tjera da se posluže svim raspoloživim sredstvima ne bi li se domogli boljeg života. Joon-ho Bong među suvremenim redateljima vjerojatno je najveći i najdirektniji kritičar današnjice, a na njegov se filmski stil svakako treba naviknuti.

Odlična gluma, vrhunski scenarij koja će vas cijelo vrijeme držati zainteresiranima i predivna fotografija čine ovaj film pravim remek-djelom i vjerojatno najintrigantnijim filmom ove godine. Iako pažnju većinom pridajemo holivudskim produkcijama, one često nisu ono najbolje što svijet filma može ponuditi. Manje i nezavisnije kinematografije donose mnogo više – skandaloznije, bizarnije i kvalitetnije filmove koji se bave „zabranjenim“ temama, baš kao što je to slučaj s „Parazitom“.

Ovaj filmski esej o obespravljenosti i klasnim razlikama ono je što svijetu treba, a ne još jedna razvikana franšiza o stripovskim junacima.

Glumica sve objavila na Instagramu i iznenadila fanove: Slavni oženjeni nogometaš "uhvaćen" s drugom ženom u jacuzziju