Maestralna glumačka izvedba

Dirljiva priča o posljednjim danima posrnule Judy Garland film je koji se ne propušta

Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) IMDB 1/9 >> Pogledaji ovu galeriju Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) Judy (Foto: IMDB) +0 Judy (Foto: IMDB) Galerija

Nakon što su je godinama ismijavali zbog mršavosti i zategnuta lica, oskarovka Renee Zellweger vratila se u velikom stilu filmom „Judy“. Ova velika glumica utjelovila je jednu drugu divu, legendarnu Judy Garland, i svojom nevjerojatnom izvedbom pokorila kinodvorane diljem svijeta. Ako Renee ne bude nominirana za Oscara - ne znamo tko će.

Biografska drama „Judy“ filmska je priča o posljednjim mjesecima života kultne pjevačice i zabavljačice Judy Garland, vjerojatno najveće zvijezde zlatnog doba Hollywooda i neprežaljene glumačke ikone koja je umrla sa samo 47 godina.

Pogledaj i ovo General (Foto: IMDB) Film "General" Najiščekivaniji hrvatski film godine patetična je i kičasta bajka o sterilnom macho mužjaku bez grijeha

Radnja prati Judyin posljednji veliki koncertni pohod u London 1968., na koji se uputila kako bi zaradila dovoljno novca da može kupiti kuću i skrbiti za svoju djecu. Od samog početka gledatelju se Judy predstavlja kao posrnula diva koja je rasipala sve svoje bogatstvo, udala se i razvela bezbroj puta, riješila se svih prijatelja, ali ne i ovisnosti o alkoholu i piću.

Na prvu se čini kao da će vam za ovaj film trebati prijašnje znanje o životu te velike zvijezde, no ono nije nije nužno za razumijevanje radnje, iako je svakako poželjno. Zlostavljanje od najranije dobi, stalno izgladnjivanje i borba s akutnom nesanicom, alkoholizam i promiskuitet – sve su to bili sastavni dijelovi života Judy Garland cijeloga njezina života, a na kraju su je odveli u smrt.

Legenda „Čarobnjaka iz Oza“ u ovom filmu nije nasmiješena djevojka s kečkama i crvenim cipelicama, već oronula diva koja se svim snagama bori za komadić slave i bogatstva ne bi li spasila svoju obitelj – no to joj ne polazi za rukom. Unatoč veselim kostimima i kultnim pjesmama koje je Judy opjevala, ovaj film tužna je posveta njezinu životnom putu koji nije bio nimalo lak, zvjezdan i prožet glamurom. Više se tu radilo o mučenju koje je postalo rutina.

Ono što daje na kvaliteti ovom filmu nije režija, scenarij ili vrhunska fotografija, već izvedba nezamjenjive Renee Zellweger, koja je ovom ulogom nadmašila sve svoje prethodne uspjehe. Toliko je utopljena u lik, gestikulacije, glas i pjesme Judy Garland da gledatelj zaboravlja da gleda glumicu, već doista pred sobom vidi divu u raspadanju. S razlogom je sva pažnja usmjerena samo na Reneeinu izvedbu, dok su svi ostali likovi tek prolazni i zapravo nebitni ljudi koji ju okružuju. Neki joj pomažu, neki odmažu, no u svakom slučaju je jasno da je ona potpuno osamljena žena koja je u toj mjeri saživljena sa svojom samoćom da ju više i ne doživljava.

Fantastičnu glumu prati jednako dobra pjevačka izvedba, a nakon što je film premijerno prikazan u kinima diljem svijeta, Renee Zellweger je najavila da će izdati i solo album s vlastitim obrada pjesama Judy Garland. Dirljiva, tragična, zabavna i ranjiva, Judy u ovom filmu osvaja na prvu. Ljutite se na nju, smijete se s njom, suosjećate s njom i na kraju tugujete s njom, jer svaki njezin poraz doživljavate vrlo osobno.

O ovom se filmu mogu napisati vrlo lijepe stvari, no također treba naglasiti da je trajanje od dva sata malo predugačko te da se razvoj priče mogao sažeti. Također, ako gledamo samo scenarij ili režiju, „Judy“ nije ništa posebno. To je klasično režiran biografski film o kojem će se mnogo pričati zbog izvrsne glume glavne glumice, dok je sve ostalo vrlo dobro, ali ne odlično niti originalno.

Ipak, čak i uz te male mane i zamjerke, odlučite li se povesti prijateljicu ili mamu u kino na ovu tužnu priču o jednoj od najvećih ženskih zvijezda svih vremena – nećete požaliti.
Zabavit ćete se, uživati, rastužiti te vjerojatno početi drukčije gledati malenu Dorothy iz Kansasa.

1/11 >> Pogledaji ovu galeriju Rafael Nadal, Maria Francisca Perello (Foto: Profimedia) Rafael Nadal i Mery (Foto: Profimedia) Rafael Nadal i Mery (Foto: Profimedia) Rafael Nadal i Mery (Foto: Profimedia) +6 Rafael Nadal i Mery (Foto: Getty) Celebrity Zavela ga je prije 14 godina, a sada se oženio njome: Pogledajte dosad neviđene fotke sportskog vjenčanja godine