Iako se često o ovom filmu govorilo kako o jugoslavenskom, redatelj Veljko Bulajić jasno i glasno je rekao kako je film hrvatski.


'Bitka na Neretvi' snimljena prema istinitim događajim iz Drugog svjetskog rata, najskuplji je hrvatski film svih vremena. Svojevremeno je bio i najveća europska produkcija po broju glumaca, statista i uloženim sredstvima. Film je bio nominiran za filmsku nagradu Oscar u kategoriji za najbolji strani film, a u njemu su glumile najveće domaće i svjetske zvijezde tog vremena. Glazbu za film naprisao je čuveni Bernard Herrmann uz londonsku filharmoniju, a plakat za film napravio je Pablo Picasso.

Bitka oko 'Bitke na Neretvi'!

Vezani članci Slika nije dostupna Sud će odlučivati kome pripada kultni film 'Bitka na Neretvi'! Slika nije dostupna Bitka oko 'Bitke na Neretvi'!

Već ove činjenice dovoljne su da se vidi koliko je produkcija filma bila raskošna. Procjenjuje se kako je na film potrošeno između 4,5 i 12 milijuna dolara. Ako se račna inflacija, iznos bi se popeo na 70 milijuna. Film je sniman 18 mjeseci, a sponzoriralo ga je 58 privrednih kompanija. Osim velikog broja poznatih glumačkih imena, film je imao i nevjerojatan broj statista, više od 10 tisuća. Samo je vojnika tadašnje JNA u filmu bilo 10 tisuća što je uistinu impozantno.

Rame uz rame sa 'Spartakom' po broju statista

Za film su posebno sagrađena četiri sela i jedna tvrđava koji su tijekom snimanja uništeni, a sama metalna konstrukcija mosta, rušena je dva puta. U filmu su glumili čuveni Orson Welles, Sergej Bondarčuk, Yul Brynner, Anthony Dawson, Milena Dravić, Boris Dvornik i mnogi drugi poznati glumci. Režiju potpisuje Veljko Bulajić koji je uz Stevana Bulajića napisao i scenarij za film.

Film je premijerno prikazan u Sarajevu 29. studenog 1969. godine. Na premijeri su bili predsjednik Tito, Sophia Loren i Omar Sharif. Radilo se pravoj premijeri u stilu onih velikih hollywoodskih. Film 'Bitka na Neretvi' svrstan je među povijesne spektakle odmah iza Kubrickovog 'Spartaka' po utošenim sredstvima i broju statista.

Film je samo u bivšoj državi pogledalo više od četiri milijuna ljudi, a u cijelom svijetu više od 350 milijuna.

DNEVNIK.hr SHOWBUZZ pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook