Facebook stranica 'Otpor Stoko' uzela je 'na zub' mladog hrvatskog poduzetnika Matu Rimca i njegov oglas za zapošljavanje čistačice u tvrtki Rimac automobili. Zasmetalo ime je što se sve traži od vještina za navedeno radno mjesto. Evo što su napisali u statutu na Facebooku:
"Oglas za radno mjesto čistačice u navodno najperspektivnijoj hrvatskoj firmi otkriva najprije mentalni sklop hrvatskih poslodavaca koji će, nakon što im se na ovakav oglas ne javi nitko, na sva usta drečati kako u Hrvatskoj nitko ne želi raditi.
Što nam govori ovaj oglas?
Lik u stvari, za male novce, (plaća čistačice je inače sinonim za najmanju plaću u sustavu) želi dobiti osobu koja će morati raditi daleko odgovornije poslove.
Tu će osobu, ako mu se digne kurac, poslati da radi na prijemu, da komunicira sa strankama, javlja se na telefon, da mu pere WC-e i čisti prostore, šiša travu ali i da u excelu radi analize, odgovara na mailove, piše i šalje dopise.
Najslađa stavka je 'Ostali poslovi po nalogu Direktora' što bolesno asocira na: 'Odite mi opeglati košulju' i slične pizdarije.
To je prosječan profil hrvatskpog poslodavca koji za 2000-3000 kuna očekuje da na vrijeme od 28 sati dnevno kupi kompletnu osobu sa svim njenom znanjima, vještinama i sposobnostima.
Sorry ekipa - nije hrvatski narod lijen nego ste vi bolesna izrabljivačka bagra čijih 10 kuna vrijedi više nego stotite naših milijuna koje ste pokrali da bi se prometnuli u 'najpoželjine poslodavce.'"
Evo što je mladi hrvatski poduzetnik Mate Rimac odgovorio na upućenu mu kritiku. Njegov status prenosimo u cijelosti:
"Ovo je jadno na toliko razina ali jako dobro prikazuje kakvo smo drušvo.
U zemlji koja se bori sa nezaposlenima i odljevom ljudi, se pljuje po oglasima za radno mjesto – po firmi koja u ovom trenutku ima 15 otvorenih natječaja i planira zaposliti preko 100 ljudi u ovoj godini – i to većinom za visokokvalificirana radna mjesta.
Ova cijela priča je toliko jadna da neću ulaziti u detalje – ali ova ‘gospoda’ nije razmišljala da čistačice primjerice trebaju popisati materijal koji im treba i poslati mail u nabavu?
Što smo toliko strašno tražili? Imamo već dvije čistačice i slobodno ih može bilo tko kontaktirati da im ispričaju kakve to grozote kod nas moraju raditi.
Mi smo firma u kojoj se napreduje i ne podcjenjujemo nikoga – što ova ‘gospoda’ očito radi (iz anonimnosti i tko zna kojih razloga). Zašto nebi čistačica koristila računalo? Zašto nebi vremenom napredovala? Zar je biti čistačica sramota?
Na kraju krajeva nitko nikog ne tjera da radi ili se javlja na natječaj. A i napada se mene osobno kao da ja svako slovo u svakom dokumentu firme pišem. Da, evo, i WC papir osobno odlazim kupiti i kriv sam ako se ne nasmješimo blagajnici
smile emoticon
Nama je primjerice pozicija domara odlična platforma za zapošljavanje i selekciju ljudi koji onda napreduju u proizvodnju – već nam je troje domara završilo u proizvodnji baterija i pogona. Imamo i nekoliko primjera gdje su ljudi napredovali iz proizvodnje u razvoj. Ili iz nabave u prodaju. Iz Greypa u Rimac Automobile. Iz Rimac Automobila u Greyp. Mi smo otvoreni i gledamo ljude prema volji, znanju i upornosti – ali i po osobnosti. Ako se trudiš i imaš potencijala – možeš raditi što god želiš.
Cjeli tjedan sam u Engleskoj po sastancima sa klijentima i onda se ‘moram’ sa ovakvim stvarima boriti i živcirati se oko toga. Ako će me jedna stvar 'otjerati' iz Hrvatske… Ma, neću dalje…
Ne zapošljavaš - nevalja. Zapošljavaš - opet nije dobro.
Znam, glup sam što me ovakve stvari živciraju i što ovakvoj 'gospodi' pridajem pažnju. Je****..."