'Da sada počinjem, sve bih napravio jako drugačije. Ali tada ništa nisam znao', ispričao je Mark Zuckerberg nazočnima na Startup Schoolu 2011. koji je održan na Stanford sveučilištu prošli vikend.
U razgovoru s voditeljicom Zuckerberg se ponovno dotakao nastanka Facebooka, selidbe u Silicijsku dolinu i brojnih drugih stvari koji je proživio u proteklih 6-7 godina. On je rekao da, kada je počeo raditi na Facebooku, nikad nije mislio da će od njega nastati kompanija – pogotovo ne ovako velika i moćna.
Zuckerberg je imao viziju da će u budućnosti svaka platforma biti društvena – sve je bolje raditi kada se povezujete s prijateljima te će korisnici lakše pronalaziti stvari i dijeliti zajedničke interese.
Dodao je da su on i prijatelji pretpostavljali da će se to dogoditi, ali nije znao da će upravo oni to napraviti – 'bilo je puno kompanija koje su bile veće i sposobnije za te stvari od nas – mi smo bili samo studenti'.
Kada je otišao u Silicijsku dolinu htio je naučiti stvari o startup kompanijama i biznisu, pri čemu nije razmišljao o tome da će upravo Facebook biti njegov startup – 'nismo mislili da će se Facebook pretvoriti u kompaniju, gradili smo ga jer smo mislili da je super'. No, s vremenom su se stvari počele razvijati – iako su radili puno grešaka, bili su uporni i Facebook se počeo širiti, a s time su se počeli širiti i njihovi apetiti.
Jedan od velikih problema s kojima su se suočili bio je taj što nisu imali nikakvu statistiku niti analitičke alate koji bi im pokazali zašto bi ljudi konstantno dolazili na Facebook. Ipak, zaključili su da je potrebna 'magična broja od deset prijatelja' koji će dijeliti dovoljnu količinu sadržaja kako bi news feed uvijek bio pun novih informacija koje će biti zanimljive. 'Poanta korištenja Facebooka nije korištenje njegovih opcija, nego dijeljenje sadržaja s prijateljima'.
'Sve što radite, treba raditi sa strašću'
Zuckerberg je dao i nekoliko savjeta o načinu pokretanja i vođenja startupova te je rekao da je 'najveći rizik ne poduzimanje rizika'. Svijet se mijenja jako brzo i sa svakim poduzetim rizikom postoji mogućnost neuspjeha, no ako je jedina strategija kompanije da uopće ne riskira i da se ništa ne mijenja, onda će sigurno propasti.
Dodao je i da 'sve što radite, trebate raditi sa strašću' – u Silicijskoj dolini mnogi pokreću kompanije prije nego uopće znaju što žele raditi – uspješne kompanije su one čiji vlasnici imaju neku viziju i u kojima će ljudi raditi ono što vole.
Zuckerberg je na kraju još govorio i o budućnosti društvenih mreža pri čemu je ponovio ono o čemu je pričao posljednjih mjeseci prilikom predstavljanja novih proizvoda na Facebooku, a to je da je do sada ova društvena mreža bila orijentirana povezivanju ljudi, dok će u budućnosti sve važniji biti softver i aplikacije koje će se koristiti na Facebooku.