Jeste li spremni?

Zuckerberg priprema 'najveću objavu ikad'!

Slika nije dostupna
Zuckerberg bi uskoro trebao objaviti izlazak Facebooka na burzu – očekuje se da će vrijednost kompanije biti procijenjena na više od sto milijardi dolara.

Dugo se vremena priča o izlasku Facebooka na burzu, a posljednjih se dana ova priča naročito intenzivirala te su brojni mediji prenijeli vijest kako unutar ove kompanije kruže priče prema kojima je Mark Zuckerberg odlučio da je stiglo vrijeme za izlazak na burzu.

U Wall Street Journalu kažu da to možemo očekivati između travnja i lipnja sljedeće godine, a vrijednost Facebooka trebala bi premašiti sto milijardi dolara.

Očekuje se da bi izlaskom na burzu Facebook mogao skupiti oko deset milijardi dolara te će s tim novcem 'krenuti u šoping', odnosno kako kaže tržišni analitičar Eric Feng, moći će se okrenuti potrebnim akvizicijama i novim projektima poput toliko spominjanog Facebook telefona ili netbooka – do sada još nismo čuli priču o netbooku te je teško zamisliti da danas, kada su u modi tableti, netko razmišlja o Facebook netbooku.

Zuckerberg je do sada odgađao IPO svoje kompanije ponajviše zato što je bio svjestan da njena vrijednost konstantno raste, a u Wal Street Journalu pitaju se može li on i nakon IPO-a zadržati svoje talentirane inženjere – koji će napokon unovčiti svoje dionice koje su godinama skupljali, može li ova kompanija nastaviti s velikim rastom prihoda te može li Facebook 'zadržati svoju viziju'.

Jedan od problema s kojim bi se ova kompanija mogla suočiti jest nesigurna gospodarska situacija u svijetu u kojoj će investitori biti jako oprezni u što ulažu novac, a i posljednje kretanje dionica IT kompanija koje su nedavno izašle na burzu (poput Groupona, LinkedIna i Pandore) također ukazuju na oprez.

Ne treba zaboraviti niti najavu iz Europske komisije o kojoj smo nedavno pisali i u koja namjerava zabraniti iskorištavanje osobnih podataka korisnika Facebooka za ciljano oglašavanje što bi itekako moglo utjecati na zaradu ove kompanije.

Ovim informacijama trebamo dodati i da je, upravo zbog toliko spominjanih problema s privatnosti, Facebook potpisao nagodbu s Federal Trade Commissionom (FTC) prema kojima će Facebook u budućnosti prvo morati obavijestiti korisnike svoje društvene mreže i dobiti njihovo odobrenje za uvođenje nekih promjena, umjesto dosadašnje prakse u kojoj su prvu uveli promjene i naknadno o tome obavijestili korisnike.

Ovaj je sporazum potpisan na rok od dvadeset godina, a za to će vrijeme Facebook kontrolirati skupina neovisnih revizora koji će paziti na kršenje prava korisnika ove društvene mreže.

Nakon potpisivanja sporazuma javnosti se obratio i Mark Zucerberg koji je priznao da su proteklih godina napravili puno grešaka – pogotovo onih vezanih uz privatnost korisnika, no dodao je da su ti problemi zasjenili sve ono dobro što je Facebook napravio na tom polju.

Svjestan je da se uvijek može bolje te je posvećen cilju da napravi Facebook vodećom kompanijom po 'transparentnosti i kontroli privatnosti'.  

Povezane teme