Ne prikazuje slike i naslove

Zašto Facebook ne voli hrvatske linkove?

Slika nije dostupna
Da li je Facebook žrtvovao hrvatske stranice kako bi bez problema funkcionirao na velikim tržištima?

Sigurno ste u posljednje vrijeme primijetili probleme koje stranice s .hr domenama imaju prilikom objavljivanja na Facebooku – umjesto klasičnog prikaza na koji smo navikli s naslovom i slikom, prikazuje se samo link, bez ikakvog teksta i slike.

Iako smo na početku mislili da je riječ o grešci koju će ekipa iz fejsa brzo riješiti, problem je tu i dalje, a zbog čega je to njega došlo i kada će napokon biti riješen, objasnio nam je Davor Runje iz kompanije Drap.

On kaže da postoje razne špekulacije o tome zašto se ovo događa: 'Radi se ili o programskoj grešci koja slučajno pogađa baš .hr domene i koja nije visoki prioritet za popravak unutar Facebooka ili je riječ o tome da su zbog preopterećenja sustava neke domene namjerno isključene kako bi sustav funkcionirao na glavnim tržištima'.

Runje smatra, uzimajući u obzir brzinu rasta Facebooka i relativnu sporost otklanjanja naizgled jednostavne programske greške, da je istini bliža druga teorija namjernog isključenja domena – dakle, možemo zaključiti da nas je Facebook žrtvovao kako bi bez problema funkcionirao na velikim tržištima.

S obzirom da nam pravi izvor problema u potpunosti ipak nije poznat, teško je zaključiti kada bi on mogao biti riješen. Ako je zaista riječ o namjernom isključenju zbog preopterećenja servera, onda bi se mogli načekati dok Zuckerbergova kompanija bude imala dovoljno serverskih resursa na raspolaganju, a ako je problem u programskoj grešci onda je pitanje kada će Facebook osloboditi svoje razvojne resurse kako bi to popravio jer očito je da im Hrvatska nije na vrhu liste prioriteta – 'Mi smo malo tržište i razvojni resursi su gotovo sigurno fokusirani na probleme financijski relevantnijih tržišta', zaključuje Runje.

Ovaj bi se problem, dakle, mogao itekako odužiti te se čini da ovisimo o dobroj volji ekipe iz Facebooka koji je sa svojih više od 750 milijuna korisnika te velikom količinom podataka koju ti korisnici uploadaju postao tako velik da neke stvari više ne mogu funkcionirati kako treba.

S obzirom na njegovu vrijednost koja se danas procjenjuje na 70 milijardi dolara, a analitičari smatraju da će ona početkom sljedeće godine, kada bi se fejs trebao pojaviti na burzi, doseći oko sto milijardi dolara, mogli bi uložiti nešto novca u serverske i ljudske resurse (poput mladog hakera Geohota koji sada radi za Zuckerberga) i riješiti taj, na prvi pogled, tako jednostavan, a nama tako iritirajući problem.