Istraživanje je provedeno u trenucima kad, u sklopu borbe protiv debljine, jačaju pozivi na zabranu reklama za 'junk food' namijenjenih djeci. Posljednja je to učinila američka Akademija pedijatrije kad je u ponedjeljak objavila naputak o reklamama za brzu hranu.
Ispitivanja provedena na ciljanoj skupini djece u dobi od 6 do 13 godina, koje je vodila ekipa na čelu s Emmom Boyland s Liverpoolskog sveučilišta, pokazala su da su DVD-i s reklamama za brzu hranu i slatkiše kod djece pobuđivala glad za tim proizvodima.
'Izloženost TV reklamama za hranu kod osoba koje puno gledaju televiziju pojačala je sklonost prema reklamiranim prehrambenim proizvodima u odnosu na osobe koje televiziju gledaju rjeđe', stoji u završnom izvješću nakon ispitivanja. Djeca obuhvaćena istraživanjem iskazivala su veću želju za slatkom i masnom hranom nakon gledanja reklama za 'junk food' nego onih dana kad su gledala reklame za igračke.
'Puno televizije' = više od 21 sat
To se osobito odnosilo na djecu koja su svakodnevno gledala puno televitziju, s tim što se pod 'puno' smatra više od 21 sata gledanja televizije na tjedan.
No, autori istraživanja napominju da se reklame za lošu hranu ne mogu smatrati odgovornim za rast debljine među djecom, jer predstavljaju tek mali dio velikog broja čimbenika koji utječu na to. 'Nikad neće biti moguće pokusnim istraživanjem pokazati da oglašavanje hrane pridonosi debljini. To jednostavno ovisi o previše čimbenika', napisala je Boyland. (Hina)