Na dvodnevnoj konferenciji u Berlinu stručnjaci su naglasili da je takva koncentracija moći nezamisliva u klasičnom medijskom sektoru. Njemački profesor novinarstva na fakultetima u Leipzigu i Dortmundu Marcel Machill strahuje da bi ove tvrtke svoje pozicije mogle zloupotrijebiti manipulirajući rezultatima pretraga.
- Važno je da ne dopustimo da njihova moć raste nekontrolirano, rekao je u Berlinu na kraju dvodnevne konferencije na koju je ugledna zaklada Friedrich Ebert pozvala stručnjake iz Amerike, Švicarske, Norveške, Španjolske i Grčke.
Prema travanjskom istraživanju Comscore Networka, gotovo 700 milijuna osoba starijih od 15 godina koristi usluge interneta. Najviše u Americi 152 milijuna i Kini 72 milijuna. Microsoft ima 538 milijuna korisnika, a Google i Yahoo 495 odnosno 480 milijuna. Govoreći o etici pretraživačkih kompanija Hendrick Speck iz njemačke Udruge za unaprijeđenje pretraživačkih tehnologija kazao je da je ono što rade "webmasteri uključujući i googleove analiticare moderni oblik prostitucije – prostitucija podataka". Mišljenje je većine stručnjaka da vlade zemalja ne samo da moraju ostati upoznate s načinom na koji pretraživačke kompanije poslužuju korisnike informacijama , nego trebaju imati i mogućnost da dodatno reguliraju njihov rad ako se to pokaze potrebnim.
Predstavnici Google-a i Yahoo-a smatraju da za to nema potrebe. Jednako niti razloga za strah od potencijalnih manipulacija rezultatima pretraga.
. Obje tvrtke zbog konkurencije odbijaju otkriti svoje formule naglašavajući da se u utvrdjivanju rezultata koji se pojavljuju pridržavaju lokalnih zakona. Istim objašnjenjenjem pravdaju i svoj pristanak na cenzuru interneta u Kini.