7 posto Hrvata kupute preko Interneta

Slika nije dostupna
Prema podacima GfK, Internet koristi 1,32 milijuna građana Hrvatske, a od toga njih sedam posto ili preko 90 tisuća redovno kupuje preko mreže.

Tako je 2007. online maloprodaja dosegnula 95 milijuna dolara, dok je ukupna vrijednost online trgovine prema procjeni IDC Adriaticsadosegla je vrijednost od 750 milijuna dolara, što je 28,6% više nego u 2006. godini.

U Hrvatskoj trenutačno postoji oko 250-300 web trgovina, a među najvećima je i Shopping i Aukcije na tportalu. Glavni nedostaci online trgovanja su nepovjerenje građana, nužnost stalnog ulaganja u razvoj, manjak stručne radne snage, rizik prijevare, veliki troškovi marketinga zbog oštre konkurencije te opasnost krađe identiteta kupaca. To su za Hrvatske prilike još uvijek jače kočnice u usporedbi s prednostima koje nudi online trgovina.

U posljednje vrijeme pojavljuju se tvrtke koje svojim primjerom teže promjeni tog trenda. Mojatrgovina.net je rješenje za web poslovanje i nudi kompletno rješenje za upravljanje web trgovinom, promociju roba i usluga te obavljenje novčanih transakcija. Osim kompletnih usluga web trgovine, mojatrgovina tvrtkama nudi i postavljanje i posluživanje (hosting) web trgovina na Internet. To uključuje brigu o održavanju podataka, poslužitelja i softvera kako bi web trgovina mogla nesmetano poslovati. Posebna poszornost pridaje se zaštiti kartičnih i ostalih transakcija te zaštiti od virusa i neovlaštenih upada na poslužitelj.
'Kupci u Hrvatskoj su još uvijek jako skeptični pri kupovini kreditnim karticama na Internetu. Kupce treba educirati, te im pokazati da su forme na webu zaštićene. U tom slučaju, nužno je istaknuti informacije o zaštiti web stranice i objasniti kupcu što može očekivati od online kupovine. Prmjerice, ručate u restoranu i želite dobar obrok platiti kreditnom karticom. Konobar ispostavlja račun i vi mu dajete kreditnu karticu kako bi on izvršio naplatu. Konobar odlazi za šank i u tom trenutku vi imate potpuno povjerenje u konobara i restoran da on neće ukrasti broj kreditne kartice. Isto tako imate povjerenja da nitko drugi, tijekom procesa naplate, neće doći do informacija o vašoj kartici osim vašeg konobara. Kako je u normalnom životu, tako je i na Internetu - sve je pitanje povjerenja', kaže Siniša Cjetković iz tvrtke Mojatrgovina. 

Kada se promijeni percepcija ljudi da online trgovina može uštedjeti vrijeme i novac, a da pritom ne moraju razmišljati o tome riskiraju li kupnjom na internetu, postotak građana koji koriste online trgovinu će se približiti svjetskim brojkama.
Stručnjaci iz tvrtke Mojatrgovina smatraju da će u idućih nekoliko godina e-trgovina u Hrvatskoj rasti prosječno 20 posto godišnje. Uz takav rast 2010. domaća e-trgovina probit će iznos od milijardu dolara i iznosit će otprilike 1,2 milijarde dolara.

Povezane teme