Obrazovane žene sklone alkoholu, ali u mladosti

Slika nije dostupna
Nedavno istraživanje britanskih znanstvenika pokazalo je kako su obrazovane žene sklonije konzumiranju većih količina alkohola u svojim dvadesetim godinama, te da se s godinama ta sklonost smanjuje, a situacija je obrnuta kod žena s manje kvalifikacija, prenijeli su britanski mediji.

Britanski "Institut za zdravlje djeteta" proučavao je naviku konzumiranja alkohola među 11.500 Britanki rođenih 1958., koje su morale odgovoriti na pitanja o tomu koliko su alkohola konzumirale sa 23, 33 i 42 godine. Među ostalim, od njih se tražilo da navedu i podatke o obrazovanju te drugim kvalifikacijama.

Ona skupina koja je navela da tijekom primjerice, jedne večeri popije sedam žestokih alkoholnih pića svrstana je u kategoriju "žena koje vole popiti". Pritom su velika čaša vina ili pola litre piva smatrane dvostrukim alkoholnim pićem.

Prema podacima objavljenim u Journal of Epidemiology and Community Health ustanovljeno je da u četrdesetima dvostruko više piju manje obrazovane žene, te da je trećina obrazovanijih žena bila sklona ispijanju većih količina alkohola u dvadesetim, no u četrdesetima su količinu konzumiranja alkohola znatno smanjile.

Autorica studije Barbara Jefferis rekla je kako razlozi za pojavu spomenutih razlika nisu sasvim jasni, no spomenula je kako bi se, među ostalim, moglo raditi o razlikama u okolnostima unutar obitelji. 

"Primjerice, manje obrazovane žene najčešće rađaju djecu ranije od obrazovanijih te su neka njihova zaposlenja vezana za veću dostupnost alkoholu. Jedan od razloga", pretpostavlja Jefferis, "mogle bi biti i snižene cijene alkoholnih pića u posljednjih nekoliko desetljeća.

Glasnogovornik udruge Alcohol Concern, Franck Soodeen smatra kako postoji čitav niz razloga zbog kojih je "kultura konzumiranja alkoholnih pića" kod mladih, dobro obrazovanih žena izašla na vidjelo. 

"One najčešće rade u okruženju u kojemu je konzumiranje alkohola sastavni dio kulture življenja te obično raspolažu višim prihodima od žena s nižim kvalifikacijama. No, smatram da velik dio krivice snosi i industrija proizvodnje alkoholnih pića koja se u svojim reklamama češće obraća mladim obrazovanim poslovnim ženama i muškarcima", što ih potiče da piju više.

Soodeen je objasnio i fenomen češćeg konzumiranja alkohola kod manje obrazovanih žena u četrdesetima. On smatra da je ono vrlo vjerojatno vezano za loše brakove ili veze, naviku konzumiranja alkohola muškog partnera ili pritisak što ga čini roditeljstvo.