Foursquareom do popusta

Mobilnim korisnicima popusti draži od privatnosti

Slika nije dostupna
Istraživanje provedeno u SAD-u pokazalo je da je velik broj mobilnih korisnika spreman podijeliti svoju lokaciju ako će za to dobiti neki popust, kupon ili neku bitnu informaciju

Često čitamo o problemima s privatnosti na internetu te kako su naši podaci putem interneta dostupni uvijek i svima, čak i protiv naše volje.

No, prema jednom istraživanju koje je u SAD-u provela kompanija JiWire i koje se temelji na podacima prikupljenim s javnih hotspotova te na istraživanju među 2800 korisnika JiWire WiFi Media Channela, čini se da su se ljudi spremni odreći svoje privatnosti i podijeliti podatke o svojoj lokaciji ako bi za to dobili 'sadržaj koji im je bitan' poput popusta, kupona ili informacija o nekim zanimljivim proizvodima.

Ovo se istraživanje odnosi na, kako to kažu u JiWireu, 'on the go' korisnike, znači one koji koriste pametne telefone, tablete i prijenosnike izvan kuće i na poslu. Tako je na odavanje svoje lokacije za dobivanje nekog popusta ili sadržaja spremno je 53 posto korisnika ispitanih tijekom drugog ovogodišnjeg kvartala (u prvom tromjesečnom razdoblju ta je brojka iznosila 51 posto), odnosno čak 60 posto mlađih od 34 godine.

Od osoba koje su spremne podijeliti svoju lokaciju, njih 29 posto to bi napravilo zbog nekih popusta ili prodajnih promocija, dok bi 21 posto njih 'mijenjalo' svoju lokaciju za korisničke recenzije proizvoda. Oko 15 posto korisnika svoju bi lokaciju podijelili kako bi dobili neke upute za kretanje, dok bi devet posto njih to napravilo za neke kupone.

Također, krajem ove godine tijekom blagdanskog šopinga 52 posto više mobilnih korisnika namjerava koristiti mobilni telefon za potrebe šopinga, a do tada će se sigurno povećati i udio korisnika koji će otkrivanjem svoje lokacije pokušati dobiti neki popust ili slično.

Dakle, iako se veliki broj osoba žali na nedostatak privatnosti na internetu, oni su se ipak spremni odreći te privatnosti u zamjenu za kupovinu nekog jeftinijeg proizvoda ili dobivanje nekih informacija, no bitno je napomenuti da ovdje korisnici sami upravljaju svojim postavkama privatnosti, tj. svjesno otkrivaju svoju lokaciju i svjesni su svih rizika povezanih s tim.

Veliki broj mobilnih korisnika ionako sam otkriva svoju lokaciju putem lokacijskih društvenih mreža poput foursquarea i sličnih, i to samo da obavijeste prijatelje (ili se pohvale) gdje se nalaze, a takvi korisnici sigurno neće imati ništa protiv da, kada već ionako svima javljaju gdje su, na taj način dobiju neki popust.