Novi bi sustav paljenja mogao zamijeniti svjećice, koje su u uporabi već 100 godina, izjavio je Heinrich Kofler s Instituta za fotoniku bečkog Tehničkog sveučilišta.
Tradicionalna svjećica dosegla se svoje fizikalne granice, a motori bi trebali trošiti sve manje goriva i oslobađati manje količine štetnih tvari. Trendovi se kreću u smjeru razvoja motora s velikim udjelom zraka s istodobno sve manjim udjelom goriva.
Paljenje takve zgusnute smjese sve je teže sa svjećicama.
Poteškoće se javljaju zbog činjenice da su elektrode fiksno pričvršćene na glavu cilindra. Novim laserskim paljenjem može se proizvoljno odabrati mjesto na glavi motora, pri čemu se laserski impuls fokusira uz pomoć leće.
"U žarištu leće kratkoročno dolazi čak do stvaranja plazme, nastaju temperature do 100.000 stupnjeva", izjavio je Kofler. Na taj način mogu se zapaliti čak i ekstremne smjese.
Tom metodom paljenja moguće je smanjenje emisije ugljičnog dioksida za 70 posto.
Trenutačno stručnjaci nastoje pronaći rješenje za visoke troškove sustava. Kofler računa s tim da će se lasersko paljenje najprije koristiti kod velikih plinskih motora.