Mark Zuckerberg prljavo igra. Njegov je Facebook negativnom kampanjom pokušao ocrniti konkurencijski Google. Kompanija je priznala da je posegnula za nezakonitom metodom, a mi smo provjerili koliko su takve metode prisutne u Hrvatskoj.
Privatnost podataka korisnika, Facebooku je najvažnija. A konkurenciju su upravo tu pokušali udariti. Hoće li im milijuni korisnika više ikada vjerovati? 'Potpuno sam sigurna da vrlo ozbiljno kršenje etičkih pravila za sobom povlači narušavanje reputacije', kaže Marina Čulić Fisher. Za koliko je novca trebao biti 'rastavljen' Google, nije poznato.
No, tajna nije, kaže naša sugovornica, da i u Hrvatskoj neke tvrtke igraju prljavo. 'Zahtjevi su bili slični kao u ovom slučaju sa Facebookom i Googleom, a to je da se medijima plasiraju neke informacije o konkuranciji, koje onda mogu naštetiti njihovom imidžu', ističe Fisher. Stvar je, naravno, i koji će medij to prihvatiti objaviti, jer nisu svi mediji isti. U hrvatskom poslovnom svijetu, kaže naša sugovornica, ovakvi su slučajevi rijetkost.
'Politika, više nego biznis sektor, sklona je tim negativnim kampanjama, jer koristi greške konkurencije da bi poljuljala njihovu reputaciju', zaključila je Fisher. S obzirom na izbore, takvi potezi na domaćem terenu, tek nas očekuju. Što se tiče poslovnog svijeta, već se širi vijest da i Google sprema protuudarac. No korisnici, prije ili kasnije, ipak prepoznaju tko ih je prevario.