U Wall Street Journalu kažu da će Federal Trade Comision (FTC) uskoro započeti najopsežniju istragu protiv Googlea do sada zbog njegove dominantne uloge na tržištu pretraživanja i namještanja prikazivanja rezultata pretraživanja.
Uručenje službenog FTC-ova zahtjeva za istragom očekuje se u sljedećih nekoliko dana, a iako ovo neće biti prva takva istraga protiv Googlea, ona bi trebala biti najveća do sada te će obuhvaćati najvrjednije djelatnosti ove kompanije – pretraživanje i online oglašavanje.
U prošlosti su ovakve istrage većinom bile limitirane na akvizicije drugih kompanija i eventualni monopol koji bi Google stekao njihovim preuzimanjem. Cilj istrage ove komisije jest utvrditi da li Google zloupotrebljava svoju dominantnu poziciju na internetu – ova kompanija navodno pri pretraživanju mreže favorizira svoje stranice (poput YouTubea i Placesa)u odnosu na konkurente.
Trenutno nije poznato kako će ova istraga u budućnosti utjecati na Google i njegovo djelovanje, no dosadašnji slučajevi pokazali su da je cilj antitrustovskih istraga smanjiti dominaciju takvih kompanija. Tako bi, prenosi ZDNet, Google mogao smanjiti utjecaj nekih svojih servisa – npr. YouTubea, što bi automatski otvorilo mogućnosti za ulazak novih kompanija na to tržište.
Ova istraga protiv Googlea mnoge podsjeća na sličnu situaciju koju je u prošlosti Microsoft imao s FTC-om pa na brojnim internetskim stranicama možemo pročitati kako je Google u biti novi Microsoft – naime, riječ je o velikim i visoko profitabilnim kompanijama koje su često na udaru zbog pokušaja gušenja konkurencije.
Johnatan Askin, profesor na Brooklyn Law School kaže da Google sa svim svojim servisima (pretraživanje, mail, dokumenti itd.) danas pokušava kontrolirati naše online iskustvo na način kako je Microsoft u prošlosti kontrolirao naše računalno iskustvo putem Windowsa i Internet Explorera.
Inače, preko Googlea se obavlja više od dvije trećine pretraga u SAD-u, dok je ta brojka u Europi još i veća – četiri od pet pretraga obavlja se upravo putem ove tražilice, a koliko su ova kompanija i njene usluge popularne najbolje govori podatak da je njene stranice tijekom svibnja posjetilo više od milijardu jedinstvenih posjetitelja.
Kao odgovor na česte kritike o favoriziranju svojih stranica u odnosu na konkurentske, u ovoj kompaniji kažu da njihova tražilica ionako nije napravljena za web stranice nego za korisnike te je njihov cilj korisnicima pružiti odgovore, a onima kojima se ne sviđa Google uvijek mogu koristiti neku drugu tražilicu.