S obje strane Atlantika

Internet popularniji od novina

Slika nije dostupna
Čitanje novina je sve manje popularno u Sjedinjenim Državama i Velikoj Britaniji, gdje većina konzumenata svoje dnevne potrebe za informacijama zadovoljava na internetu.

Pew Research Center je objavio da je internet, iza lokalnih i nacionlnih televizija, postao treći najpopularnijii izvor vijesti.

'Svježe vijesti stižu uvijek, posvuda i na bilo koji uređaj onih koji žele ostati informirani', navodi PRC. A tisak u SAD-u i Velikoj Britaniji prolazi kroz financijske teškoće, što je neke navelo da počnu naplaćivati sadržaj kojeg isporučiju na internetu.

Istraživanje je pokazalo da su, uz stranice kao što su CNN ili BBC, sve popularniji news-agregatori, kao što su Google News ili AOL.

Promjena navika

Čak je 61% ispitanika izjavilo da u 'tipičnom danu' sve svoje potrebe za informiranjem zadovolje na internetu. Njih 78% 'glad za infromacijama' utažuje na lokalnim, 71% se informira na nacionalnim televizijskim mrežama, kao što su NBC ili na kablovskim kanalima poput CNN-a ili Fox News-a, dok 54% ispitanih kaže da sluša radio kod kuće ili u automobilu.

Više od 90% ih koristi više od jednog načina za čitanje vijesti, a 57% konzultira od dva do pet izvora informacija.

'Amerikanci su postali 'svejedi', i on- i offline, ali u okvirima', kaže Amy Mitchell, zamjenica direktora Projekta Pew Research Centra za izvrsnost u novinarstvu. 'Općenito, nemaju omiljenu stranicu, ali pretražuju ciljano. Većina konzumenta online-vijesti neprestano prolazi pregršt različitih stranica'.

Istraživanje je pokazalo da su tipični čitatelji novina, i lokalnih i nacionalnih dnevnika kao što je New York Times, pali na 50%. Novine na obje strane Atlantika prolaze kroz teško razdoblje jer se smanjuju prihodi od oglašavanja i sve se više čitatelja okreće internetu.

Gašenje i naplaćivanje

The Seattle Post-Intelligencer je samo jedan od lokalnih američkih dnevnika čije je zadnje izdanje otisnuto prošle godine, dok su 'veći' Chicago Tribune i San Francisco Chronicle bili suočeni s drastičnim smanjivanjem broja radnih mjesta.

I u Velikoj Britaniji su 2009. Daily Mail i General Trust ukinuli 1000 radnih mjesta u regionalnoj podružnici Northcliffe Media, koja objavljuje više od 100 dnevnih novina u Engleskoj i Walesu.

Medijski tajkun Rupert Murdoch, vlasnik i izvršni direktor News Corp-a, također je ukinuo London Paper te je objavio da će novine u njegovom vlasništvu početi naplaćivati za online vijesti.

Osim TV-brandova Fox i Sky, News Corp je vlasnik Suna, Timesa, Wall Street Journala i New York Posta.

Murdoch je optužio tvrtke poput Googlea da povezivanjem čitatelja i novinskih članaka neopravdano profitiraju na novinarstvu generiranjem prihoda od oglašavanja.

Da bi taj trend mogao uzeti maha dokazuje i The New York Times, koji planira početi naplaćivati pristup svojim sadržajima od 2011. godine.