Prototipovi prvih robotiziranih vozila sposobnih reagirati na okoliš testirat će se u studenome u sklopu natječaja koji organizira Američka agencija DARPA (US Defense Advances Research Projects Agency).
DARPA je istraživačka agencija Pentagona iz koje su potekla brojna znanstvena poboljšanja, među ostalim i internet.
"Tehnološki je izazov programirati vozilo koje će, ne samo reagirati na okoliš već i razumjeti ga, čak biti sposobno anticipirati neki vrlo složen problem", objavio je Sebastian Thrun, profesor informatike na sveučilištu Stanford u Kaliforniji na godišnjoj konferenciji Američke udruge za promociju znanosti.
Thrunova ekipa sa Stanforda sudjeluje u natječjaju DARPA-e svojim prototipom vozila nazvanom "Junior", a to je zapravo Volkswagen Passat kojemu su modificirani sklop mijenjača i kvačila, papučica za gas, te kočnice, tako da njima upravlja računalo.
"Junior" posjeduje i lasere na branicima, radar i GPS, sustav za satelitsku navigaciju.
Napredak u umjetnoj inteligenciji trebao bi do 2030. omogućiti
masovnu proizvodnju vozila koja će upravljati sama.
"Danas su vozila sposobna voziti oko 150 km bez ikakve ljudske intervencije, a do 2010. godine ta bi se udaljenost trebala povećati na 1.500 km, odnosno na 1,5 milijun km 2020. godine", predviđa Thrun.
"Deset godina poslije (2030.), ta će vozila vladati svim cestama te uvelike nadmašiti ljude u sposobnostima upravljanja", predviđa Thrun.
Inteligentni automobili olakšat će život Amerikancima koji prosječno sat vremena provode u automobilu te ih 40.000 godišnje pogine u prometnim nesrećama.
Nadalje, inteligentni automobili omogućit će slijepima, starim
osobama i djeci veliku autonomiju kretanja, predviđa znanstvenik.
Osim u civilne svrhe, robotizirana vozila moći će se rasporediti u ratnim zonama, primjerice Iraku, gdje bi se mogli spasiti brojni životi, predviđa američki znanstvenik i drži da će u zonama sukoba ta vozila biti upotrijebljena oko 2015. godine.