Od danas Google primjenjuje nova pravila korištenja svojih usluga, a nakon tolike panike koja se ovih dana digla oko ovih pravila privatnosti, postavlja se pitanje – kakve promjene ona donose i da li ona znače da će nas Google sada 'aktivnije' pratiti.
Ako je vjerovati Googleu, nova pravila u biti neće donijeti nikakve promjene te su napomenuli kako su ih uveli sa željom da stvore 'doživljaj prekrasne jednostavnosti i intuitivnosti na cijelome Googleu'. U ovoj kompaniji napominju: 'Naša načela privatnosti ostala su neizmijenjena. Također, nikad nećemo prodavati vaše osobne podatke niti ih dijeliti bez vašeg dopuštenja'.
Na pitanje kako će sami korisnici osjetiti ove promjene, za Huffington Post objasnio je Jules Polonetsky iz Future of Privacy Foruma: 'Korisnici vjerojatno neće vidjeti nikakvu razliku jer većina stvari koje Google uvodi s novim pravilima privatnosti, već je radio i prije' jer je i ranije ova kompanija pratila korisničke aktivnosti na internetu i prikazivala nam ciljane oglase.
U čemu je onda problem?
Prvi je problem činjenica da su nova pravila obavezna za sve korisnike, dakle – korisnici nemaju izbora, a drugo i puno opasnije jest da će Google sada povezivati informacije koje je skupio o vama s više svojih servisa, tj. povezivat će podatke o stranicama koje ste pretraživali na webu, videozapisima koje ste gledali na YouTubeu, koristit će informacije o kojima se dopisujete s prijateljima putem Gmaila, odnosno sve podatke dobivene od Googlea+.
Dakle, Google neće skupljati više podataka nego ih je skupljao do sada, ali će sve te podatke povezati kako bi stvorio jednu 'kompletniju' sliku o vama, odnosno kako smo mogli pročitati na jednom portalu – Google sada o vama zna više nego vaša žena, tj. muž.
Što se samog oglašavanja tiče, to bi značilo da ako na YouTubeu tražite videozapise o nekom telefonu, na Gmailu ili prilikom pretraživanja interneta možete vidjeti reklame za prodaju tog telefona i slično.
Iako u Googleu kažu da skupljaju informacije o nama kako bi 'pružili bolju uslugu svim korisnicima', od danas Googleu je na raspolaganju puno veći broj podataka o svakom korisniku.
Ima li smisla govoriti o privatnosti na internetu?
Iz svakog servisa skupit će neki podatak o nama, a kada to povežemo s već postojećim informacijama koje imaju – ime i prezime, datum rođenja, nekad i broj telefona (znaju naše prijatelje i kolege te njihove brojeve telefona), znaju kojim stranicama surfamo, što nas zanima i koju glazbu slušamo, dolazimo do zaključka da ova kompanija ima na raspolaganju većinu naših osobnih podataka i da zaista zna stvari koje nisu poznate niti našim najbližima.
Problem se nalazi i u činjenici što su i sama pravila o privatnosti, iako u Googleu kažu da su pojednostavljena, i dalje prilično nejasna i teško razumljiva. Primjerice, u Googleovim pravilima privatnosti pod 'Informacije koje prikupljamo' možemo naći i sljedeće:
Kad upotrebljavate naše usluge ili prikažete sadržaj koji omogućuje Google, automatski možemo prikupljati i pohranjivati određene informacije u poslužiteljske dnevnike.
To može uključivati sljedeće:
- telefonske dnevničke informacije, primjerice vaš telefonski broj, brojevi s kojima ste ostvarivali pozive, brojeve koje ste prosljeđivali, vrijeme i datum poziva, trajanje poziva, informacije o preusmjeravanju SMS-a i vrste poziva.
Kako bi izbjegli ovu novu Googlevu politiku, savjetuje se da njihove usluge koristite bez da ste logirani na njih (nekad je to nemoguće kada je Gmail u pitanju) ili da stvorite dodatni profil s kojim ćete pretraživati mrežu i slično, iako neki smatraju da niti to nije dovoljno.
Također, uvijek možete obrisati web povijest Googlea i zabraniti mu skupljanje informacija o vama, odnosno pogledati njihovu Nadzornu ploču kako bi vidjeli što ste sve radili pod Googleovim računom i kakav ste trag ostavili na mreži – vjerojatno ćete se iznenaditi kad vidite što sve ova kompanija ima pohranjeno o vama.
Dodamo li tome i informacije koje Facebook zna o nama, tj. koje smo mu sami dali, pitanje da li više uopće ima smisla govoriti o privatnosti na internetu.
Što mislite o novim pravilima Googlea – smatrate li da je povezivanjem svih vaših računa dodatno ugrozio vašu privatnost?