92 posto korisnika socijalnih mreža

Facebook osvaja svijet

Slika nije dostupna
U samo sedam godina, Facebook je spojio jedanaestinu svjetske populacije na jednoj internetskoj stranici, a broj njegovih korisnika sada gotovo dvostruko premašuje stanovništvo SAD-a.

Objašnjavajući razloge, osnivač Facebooka Mark Zuckerberg kaže da se ljudi prirodno više angažiraju kada su im uključeni prijatelji. Tako ljude na Facebooku vjerojatno ne iznenađuju nalazi novog istraživanja kojim je utvrđeno da se broj ljudi na socijalnim mrežama više nego udvostručio od 2008. i da ljudi s Facebook profilima imaju viši stupanj društvene koristi od onih koji nisu u toj mreži, piše u četvrtak The Los Angeles Times.

Prema nalazima telefonske ankete koju su na uzorku od 2.255 odraslih Amerikanaca prošle jeseni proveli Istraživački centar Pew i Projekt američki život: korisnici Facebooka imaju više povjerenja u druge ljude, imaju veći broj bliskih prijatelja, pokazuju višu razinu građanskog angažmana i primaju više društvene podrške od svojih prijatelja.

Rušenje stereotipa o izolaciji

Nalazi istraživanja ruše opću predodžbu da stranice socijalnih mreža izoliraju ljude ili ih zakidaju za stvarna prijateljstva i interakcije, rekla je Keith Hampton profesorica na Fakultetu komunikologije Sveučilišta Pennsylvanija, glavna autorica istraživanja. 'Utvrdili smo da je upravo suprotno', naglasila je. U stvari, Facebook je toliko postao sastavnim dijelom društvene strukture američkog života da:

- Netko tko se prijavi na Facebook više puta dnevno ima 43 posto veću vjerojatnost od drugih korisnika interneta, a više od tri puta češće u odnosu na nekoga tko ne koristi internet, da osjeća kako se većini ljudi može vjerovati.

- Netko tko koristi Facebook više puta dnevno u prosjeku ima za 9 posto bliskije osnovne veze u svojoj ukupnoj društvenoj mreži u usporedbi s drugim korisnicima interneta.

- Netko tko posjeti stranicu više puta dnevno ima dva i pol puta veću vjerojatnost da će nazočiti nekom političkom skupu ili sastanku, te 57 posto veću vjerojatnost da nekoga uvjeri da glasuje za određenog kandidata.

92 posto korisnika društvenih mreža je na Facebooku

Facebook dominira među socijalnim mrežama na internetu prema istraživanju Pew-a: 92 posto korisnika je na Facebooku, 29 posto koristiti MySpace, 18 posto koristiti LinkedIn a 13 posto Twitter. U prosjeku dnevno, 15 posto korisnika Facebooka ažurira svoj profil, 22 posto komentira prijateljevu objavu ili profil, 20 posto komentira prijateljeve fotografije, 26 posto poruči da im se 'sviđa' (like) prijateljev sadržaj, a 10 posto pošalje još jednom prijatelju privatnu poruku.

Istraživanje donosi i jedno uznemirujuće otkriće: ljudi koji nisu on-line imaju najmanje društvene mreže, više su socijalno izolirani, primaju najmanju količinu društvene podrške i najmanje je vjerojatno da će izaći na izbore, kazala je Hampton. 'Stvarna digitalna podjela današnjice je podjela društvene mreže', zaključuje prof. Keith Hampton. (Hina)