Društveni mediji danas su postali dio svakodnevnice te je velikom broju ljudi jedna od prvih stvari kada se probude i posljednjih prije spavanja upravo provjeravanje Facebooka i Twittera kako bi vidjeli 'ima li što novo'.
Neki su se toliko navikli na korištenje društvenim mreža da su postali ovisni o njima te obnavljaju statuse i provjeravaju poruke više puta dnevno.
Ovim problemom pozabavili su se istraživači s jednom sveučilišta u Chicagu te su rezultati njihova nedavno provedenog istraživanja pokazali da su ljudi više ovisni o društvenim mrežama i medijima nego o alkoholu i cigaretama.
Kako pišu u The Guardianu, istraživanje je provedeno nad osobama starim između 18 i 85 godina te su osobe koje su sudjelovale u njemu istraživačima morale slati sedam poruka dnevno u kojima su opisivali svoje potrebe i želje koje su osjetili u razdoblju od 30 minuta prije slanja poruka te intenzitet tih osjećaja.
Nakon prikupljenih više od deset tisuća odgovora pokazalo se da većina ljudi ima slične želje i potrebe tijekom dana i one su ponajviše vezane uz spavanje i odmor, a pokazalo se da su društvene mreže i mediji daleko ispred želja i potreba za cigaretama i alkoholom.
Wilhelm Hofmann sa sveučilišta iz Chicaga najproblematičnijim željama smatra želju za spavanjem i odmorom te kaže da postoje 'napetosti između prirodnih nagona za odmaranjem i mnoštva poslova i drugih obaveza' s kojima su brojni ljudi svakodnevno suočeni.
Dobiveni rezultati pokazali su i da je 'otpor prema želji za poslom osuđen na neuspjeh', dok su ljudi vrlo uspješni odupirući se željama za sportom i seksom (posao ispred seksa?), kao i nagonima za trošenjem – što Hofmann smatra iznenađujućim s obzirom na (potrošačko) društvo u kojem živimo.
Razlog zbog kojeg ljudi imaju veliku želju za poslom jest taj što posao određuje identitete mnogih ljudi i diktira mnoge aspekte njihovih života te su oni itekako svjesni kazni koje mogu dobiti u slučaju loše obavljenog posla tako mu moraju ostati posvećeni velik dio dana, dok se druge potrebe i nagoni ipak mogu puno lakše kontrolirati.
Također, puno se teže oduprijeti želji za medijima i korištenju društvenih mreža – pogotovo zato što su nam danas lako dostupni, a i 'ne koštaju puno', iako nam uzimaju puno vremena. S druge strane, cigarete i alkohol puno više koštaju – i dugoročno (zdravlje) i novčano, a i ljudi su svjesni da ne mogu u svakoj prigodi zapaliti cigaretu ili popiti alkoholno piće.
Tako npr. neće moći zapaliti cigaretu u uredu ili autobusu, ali će zato tamo putem mobitela moći provjeriti novosti na Twitteru ili obnoviti status na Facebooku.