Odavno je poznato da poslodavci 'njuškaju' po društvenim mrežama prateći navike svojih zaposlenika, ali i tražeći informacije o potencijalnim novim zaposlenicima.
No, kako prenosi The Telegraph, u Velikoj Britaniji oni te informacije mogu iskoristiti kako bi sadašnjim zaposlenicima dali otkaz.
Tako pravnica koja se bavi radnim zakonodavstvom Paula Whelan kaže da ako zaposlenik ili zaposlenica na nekoj društvenoj mreži napiše 'imao/la sam loš dan na poslu', šef ima pravo otpustiti tu osobu zato što je 'narušila povjerenje i odnos između zaposlenika i poslodavca' te na taj način kompanija može doći na loš glas.
'Zaposlenici misle da su zaštićeni oko stvari koje objavljuju na Facebooku i Twitteru, ali to nije baš tako', kaže Whelan dodajući da oni mogu dobiti otkaz čak i ako imaju podešene postavke privatnosti na način da te objave na društvenim mrežama nisu javno vidljive.
Da ove stvari nisu samo teorija na najgori se način uvjerio David Rowat, 56-godišnji Britanac koji je, nakon povratka s dvotjednog godišnjeg odmora sredinom prošle godine, napisao nekoliko negativnih komentara o svojoj kompaniji Argos i njihovoj trgovini u kojoj radi.
Iako u svojim objavama kompaniju nije imenovao, njegovi su nadređeni ipak saznali o čemu je pisao te su ga pozvali na razgovor. Poslovođa trgovine savjetovao ga je da bude iskren i da se ispriča, no to mu nije pomoglo kod šefova te je zbog kršenja pravila ponašanja na društvenim mrežama ove kompanije dobio otkaz jer su njegove objave 'naštetile ugledu Argosa'. Da sve bude još gore, radi se čovjeku koji ima troje djece i boluje od raka.
Problema zbog aktivnosti na društvenim mrežama imao je i John Flexman koji je napustio kompaniju BG Group nakon što mu je jedan od šefova naredio da ukloni CV s LinkedIna, a posebno ga je smetalo što mu je na ovoj društvenoj mreži pisalo da je zainteresiran za nove 'poslovne izazove' (career opporunities), zbog čega je, kako su smatrali u toj kompaniji, bio u sukobu interesa.
Iako se ovi podaci odnose na Veliku Britaniju, jasno je da poslodavci i u Hrvatskoj provjeravaju aktivnosti svojih zaposlenika na društvenim mrežama pa ipak treba pripaziti o čemu se piše na Facebooku i Twitteru kako zbog toga ne bi imali problema.