Kvaliteta ponude obiteljskog smještaja postala je važnija valuta od same lokacije, zbog čega je krajnje vrijeme da tradicionalni „zimmer frei“ format koji se oslanja isključivo na prirodan položaj zamijenimo konkurentnim i održivim turističkim proizvodom visoke kvalitete. Da bismo u tome uspjeli, ključno je ulagati u znanje – u razumijevanje trendova koji dolaze te usvajanje vještina u području upravljanja poslovanjem, tehnološkim inovacijama i korisničkim iskustvom.
Obiteljski turizam čini velik udio u našoj najvećoj gospodarskoj grani zbog čega su organizatori
Zimmer frei Foruma, Irundo i Val grupa, uvjereni da je svim dionicima u turizmu oportuno učiti kako u budućnosti ostvariti stratešku prednost i stvoriti poželjan brend.
To je ujedno i tema kojom se bavi prvo izdanje Zimmer frei Foruma 2024. „Novi horizonti obiteljskog turizma“. Cilj je odgovoriti na aktualna pitanja obiteljskog smještaja i tako pomoći poduzetnicima da podignu kvalitetu ponude, privuku goste veće platežne moći te si omoguće veću predvidljivost poslovanja.
Što možemo naučiti od poduzetničkih uspješnica koje Hrvatska već ima?
Sve uspješne poduzetničke priče, pa tako i turističke, kreću od hrabre vizije i želje za promjenom, ali njihov uspjeh u konačnici ovisi o ustrajnom radu i velikoj spremnosti na učenje. Neke od uzbudljivijih priča iz kojih možemo mnogo naučiti bit će ispričane u sklopu Mastercardovog panela „Uplift hrvatskog turizma: mali poduzetnici za velike priče“.
Dajana Brajčić Jurica iz restorana Augusta Insula, Andreja Buljan iz Storia Villas i Barbara Lončarić Lučić iz Dubrovnik Walk of Fame tri su uspješne poduzetnice koje su pokrenule svoj posao u turizmu i sve tri su svoj poduzetnički mindset izbrusile na Mastercardovoj Uplift akademiji u kojoj je fokus edukacije na praktičnom znanju primjenjivom u vlastitom poslovanju.
Dajana Brajčić Jurica poduzetništvom se bavi 12 godina i kao menadžerica turističkog objekta Augusta Insula na otoku Lastovo ističe:
„Biti poduzetnik na otoku kao što je Lastovo podrazumijeva visoku otpornost na stres, snalažljivost i dobre organizacijske vještine jer se ovdje zbog udaljenosti i loše povezanosti brodskim linijama suočavamo s izazovima koji primjerice na kopnu ne predstavljaju problem. Uloženo vrijeme u edukaciju upravo u osnaživanje tih vještina, već danas mi pomaže da ideje koje su dotad bile u mojoj glavi, jednostavnije provedem u djelo.“
Barbara Lončarić Lučić zamijenila je pedagogiju poduzetništvom i danas u Dubrovniku ima turističku agenciju koja organizira turističke ture, iznajmljuje baby opremu turistima i bavi se digitalnim nomadima:
“Ono što smatram najvažnijim je cjeloživotno obrazovanje – želim se kontinuirano razvijati i usvajati nova znanja kako bih išla ukorak s promjenama na tržištu, znala prepoznati i iskoristiti moguće prilike te održavala kvalitetu poslovanja i usluga na visokom nivou. Ideja mi nikad ne nedostaje, ali za njihovu realizaciju i uspjeh potrebne su brojne vještine bez kojih ne mogu ostvariti svoju poduzetničku ambiciju stoga je konstantno ulaganje u obrazovanje nužno.”
Andreja Buljan bavi se iznajmljivanjem kuća i apartmana na Krku, a uspjeh između ostalog vidi i u povezivanju poduzetnika na otoku: ugostitelja, skipera, organizatora izleta, kako bi svi zajedno mogli gostima pružiti jedinstven doživljaj otoka Krka:
„Uplift akademija mi je donijela praktična znanja koja mogu odmah primijeniti da bih poboljšala svoje poslovanje, čula sam iskustva drugih polaznika o tome kako oni rade neke stvari što mi je pomoglo da sagledam novu perspektivu i najvažnije - donio mi je nova poznanstva što je u mom poslu itekako korisno“.
Poznavati trendove znači ulagati u budućnost
U skopu panela „Storytelling u turizmu“ svoja vrijedna iskustva podijelit će i Nastja Logar, poduzetnica i stručnjakinja za zeleni marketing. Nastju ističe bogato životno iskustvo i otvorenost prema učenju, ali i životni lifestyle koji je važna pokretačka snaga u edukaciji koju pruža start-up poduzetnicima iz područja turizma i u sklopu kojih otvara nove perspektive razvoja i marketinga održivog turizma.
„Trendovi u turizmu su se promijenili i danas je za mnoge luksuz uživati u lokalnom načinu života i doživjeti destinaciju na autentičan način. Turisti današnjice ekološki su osvješteniji pa to u sve većoj mjeri očekuju i od smještaja. Hrvatska uživa sve resurse, a uz više znanja može i postati meka održivog turizma od koje možemo mnogo više zaraditi – važno je samo biti u toku “, kaže Logar.
Što je danas u trendu znaju iskusni poduzetnici Josip Prskalo, vlasnik turističke agencije Molo longo koja danas broji preko 400 smještajnih jedinica, Boris Miodrag, osnivač property management agencije Sun Spalato i Zvonimir Levi, suvlasnik i izvršni direktor Dubrovnik homesa - vodeće agencije za property management, specijalizirane za područje Starogradske jezgre Dubrovnik, koji će nam kao veliki iznajmljivači otkriti svoja vrijedna iskustva s terena.
Kroz najbolje prakse i iskustvo u sklopu panela “Male tajne velikih iznajmljivača: kako unaprijediti obiteljski smještaj?“ podijelit će sa sudionicima kako obiteljski smještaj uvesti u 21. stoljeće po pitanju profesionalizacije i digitalizacije poslovanja kako bismo privukli goste kakve želimo.
Zimmer frei Forum podržali su Hrvatski Telekom, Mastercard, Teya, Rentlio, Addiko bank, Croatia airlines, LG Electronics, Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Zagrebačke Županije, Grad Dubrovnik, Grad Makarska, Colliers International
Više o programu konferencije te kako doći do svog mjesta (link na kotizacije) pronađite na službenoj stranici Zimmer frei Forum. Radi velikog interesa posjetitelja omogućili smo praćenje Zimmer frei Foruma i online putem live streaminga.