Sve manje fast fooda

Petina Hrvata nikad ne doručkuje, 80 posto obroka jede se kod kuće

Slika nije dostupna
Gotovo petina od ukupno tisuću anketiranih građana, koje je agencija GfK ispitivala o prehrambenim navikama, uopće ne doručkuje, četvrtina njih ima tek dva obroka dnevno, a samo polovica ih kuha svaki ili gotovo svaki dan.

Prema rezultatima istraživanja, oko 50 posto građana dnevno konzumira tri obroka, 25 posto ima tek dva dnevna obroka, 15-tak posto do četiri obroka, oko šest posto pet obroka na dan, a gotovo petina ispitanika uopće ne doručkuje. Svakodnevno topli ručak u toku radnog tjedna objeduje 84 posto ispitanika (94 posto tijekom vikenda), toplu večeru svaki dan konzumira njih 28 posto (vikendom 37 posto), a hladnu 35 posto ispitanih. Oko 40 posto obitelji uvijek zajedno jede, a 38 posto najčešće zajedno.

Prosječno se 80 posto obroka jede kod kuće - dnevno ili tjedno najčešće se neki obrok kupi u pekarnici (37 posto), 20 posto ispitanih koristi kantinu na poslu ili u školi, a po 10-tak posto kupuje obroke u 'fast foodu' ili restoranu, odnosno piceriji. Od stranih kuhinja građani najviše preferiraju talijansku, i to bilo da se spravlja i konzumira kod kuće (43 posto) ili konzumira, odnosno naručuje iz restorana (31 posto), a slijede francuska, meksička pa kineska kuhinja.

Važan okus namirnica

Za pripremu obroka ispitanici najčešće koristi suncokretovo ulje, a slijedi maslinovo ulje, mast životinjskog podrijetla, maslac i margarin. Velika većina ispitanih (oko 90 posto) konzumira sve vrste mesa, polovica njih kuha svaki ili gotovo svaki dan, a oko 20 posto rijetko. Najpopularniji obroci sastavljeni su od povrća i mesa. Bijeli kruh ili pecivo svakodnevno konzumira više od polovice ispitanih, crni ili tamnije kombinacije kruha njih oko 30 posto, a integralne pekarske proizvode tek 19 posto.

Više od polovice ispitanih kolače i slatke kekse konzumira na dnevoj ili tjednoj 'bazi', a gotovo 60 posto to čini s čokoladom i sličnim proizvodima. Kavu svakodnevno konzumira 80 posto anketiranih, mlijeko 64 posto, obični jogurt 33 posto, a sir 30 posto. Građanima je kao osnovna karakteristika hrane na prvom mjestu dobra kvaliteta i okus namirnica, a slijede niske cijene, domaće podrijetlo, da je hrana bez umjetnih boja i aroma, konzervansa i smanjenih masnoća, a bitno im je i da je od poznatog proizvođača ili marke te organskog podrijetla. Kao dvije najmanje važne karakteristike navode stranog proizvođača i atraktivno pakiranje.

GfK ističe i da su iz istraživanja vidljive i neke promjene u prehrambenim navikama ispitanika - jede se više voća i povrća, manje masna i suha hrana te 'fast food', a pije se više tekućine. Oko 15-tak posto ispitanih navodi da uglavnom jede zdravije, redovitije, da konzumira manje kaloričnu i manje slađu hranu, jede manje kruha, pije manje gaziranih pića, piva i drugih alkoholnih pića. (Hina)

Povezane teme