30-godišnja Kanađanka Nathalie Blanchard na osobnom se primjeru uvjerila u ovakvu politiku osiguravajućih kuća. Naime, Blanchard je radi dijagnosticirane depresije dobila bolovanje, a osiguravajuća kuća joj je godinu dana nakon dijagnoze prestala isplaćivati doprinose.
Navodeći kako je Kanađanka na Facebooku objavila fotografije na kojima boravi u kafiću ili se odmara na plaži, iz osiguravajuće kuće su zaključili kako ona više ne boluje od depresije. Blanchard je tužila osiguravajuću kuću, a još uvijek nije poznat ishod suđenja, navodi Los Angeles Times.
>> Zašto Facebook treba vaš broj mobitela?
>> Facebook generacija bez interneta i mobitela kao ovisnik bez droge
Ovo je samo jedan od sličnih primjera koji se u posljednje vrijeme događaju u slučajevima provjere zdravstvenih statusa od strane osiguravajućih kuća. Istražitelji na Facebooku, MySpaceu i Twitteru pomno prate statuse ljudi koji uzimaju bolovanje i na osnovu njih odlučuju o prekidu isplata.
'Socijalne mreže postale su standardni alati istraživanja naših slučajeva', potvrdio je Peter Foley, potpredsjednik američke istraživačke kuće AIA. 'Istražitelje smatram nemarnim ako nije u najmanju ruku napravio brzo skeniranje društvenih mreža kako bi provjerio eventualne proturječnosti', istaknuo je Foley.
Radi takvih situacija sve je veći broj građana koji prilikom odlaska na bolovanje paze na svoje statuse na društvenim mrežama ili čak brišu svoje profile kako ne bi dali nikakvog povoda osiguravajućim kućama da ih provjeravaju. Pokrenuto je i nekoliko sudskih tužbi, ali za sada su sve slučajeve dobile osiguravajuće kuće.