Istraživanje je dalo znanstvenu potvrdu uzrečici da je puno veće zadovoljstvo davati nego primati, kazala je Elizabeth Dunn, profesorica psihologije sa sveučilišta British Colombia.
Dunn i dvoje istraživača s Harvardske poslovne škole, Laura Aknin i Mivhael Norton, su od 630 Amerikanaca zatražili da na ljestvici od 1 do 5 odrede stupanj sreće i zadovoljstva nakon što su nagradili sami sebe ili novac dali za druge. Osobe koje su se pokazale altruističnim pokazale su se i stretnijima.
Potom su istraživači napravili drugi pokus u kojem je jedna tvrtka u Bostonu svojim zaposlenicima podijelila nagrade u visini od 3000 do 8000 dolara. Prema Dunn, pokazalo se da je način na koji su zaposlenici poslije raspolagali s tim novcem, a ne visina svote, utjecao na stupanj sreće i zadovoljstva.
"Oni koji su dio novca dali za društveno korisnu stvar osjećali su se znatno sretnijim", kazala je Dunn.
U posljednjem pokusu, studentima u Vancouveru je dato između pet i 20 dolara po danu. Jedna je polovica imala zadatak ugađati samo sebi a druga je novac mogla trošiti i na druge. Upravo u toj drugoj kategoriji su se studenti izjasnili sretnijima.