Seminar o ulozi škole u prevenciji ADHD-a, namijenjen stručnim timovima i nastavnicima osnovnih škola, organizirali su Udruga za djecu i obitelj 'Potpora' i Poliklinika Kocijan/Hercigonja, a okupio je oko 130 nastavnika, pedagoga, psihijatra i drugih stručnjaka iz svih zagrebačkih osnovnih škola.
ADHD, odnosno poremećaj pažnje s hiperaktivnošću, još je nedovoljno dijagnosticiran i nedovoljno liječen u većini zemalja. Tako neki stručnjaci govore o raširenosti od tri do pet posto među osnovnoškolskom djecom, no drugi tvrde da se radi o prevalenciji od 0,1 posto, što je rezultat različitih dijagnostičkih kriterija.
Neprepoznavanje bolesti i izostanak liječenja značajno utječu na djetetov život. Dijete ne može kvalitetno pratiti nastavu, što rezultira znatno slabijim rezultatima u školi, a u konačnici lošijom edukacijom i mogućnostima zaposlenja kad odraste.
Prema međunarodnoj studiji o posljedicama ADHD-a, 46 posto takve djece biva izbačeno iz škole a 35 posto ih napusti školovanje. Djeca s tim poremećajem imaju dva puta veći rizik zlouporabe droga, rade 50 posto više nesreća u prometu, a u njihovim obiteljima tri do pet puta su češći razvodi roditelja.
Stručnjaci navode da je upravo škola mjesto gdje se poremećaji po prvi puta primjećuju a hiperaktivnost se najčešće dijagnosticira upravo u nižim razredima osnovne škole.
ADHD se liječi pomoću edukacijsko bihevioralnih metoda (učenje i promjena ponašanja) i lijekova, a veliku važnost ima razumijevanje obitelji, škole te društva u cjelini.
Sudionici seminara će kroz predavanja, koje će održati i prof. Dubravka Kocijan Hercigonja i Gordana Buljan Flander, te putem radionica imati prilike naučiti kako se nositi s problemima vezanim uz ADHD i ostale poremećaje koji se mogu manifestirati rizičnim ponašanjem.
Također će biti predstavljene edukativne knjižice namijenjene nastavnicima i obitelji, kao i internet stranica www.adhd.hr koja bi široj javnosti trebala pomoći u razumijevanju te bolesti.