Hrvatska ljekarnička komora upozorava na opasnosti prodaje lijekova izvan ljekarni

Slika nije dostupna
Hrvatska ljekarnička komora (HLJK) upozorava da kupnja lijeka izvan ljekarne može biti opasna za zdravlje ako u specijaliziranim trgovinama, koje su dobile odobrenje za prodaju bezreceptnih lijekova, nema stručne osobe tj. ljekarnika koji po zakonu mora biti zaposlen u takvim trgovinama.

Prodaja bezreceptnih lijekova počela je ovoga tjedna u jednoj prodavaonici iz lanca drogerie markt (dm), a uskoro bi se trebala proširiti i na ostale dm-ove prodavaonice. Prema zakonu, na takav je način dopuštena prodaja 60-ak oblika lijekova, među kojima su analgetici, antipiretici, lijekovi za prehladu i gripu, laksativi, vitamini, minerali itd.

Predsjednik HLJK-a Mate Porotlan rekao je danas novinarima da se Komora protivi tzv. deregulaciji tržišta te da ljekarne trebaju ostati jedina mjesta gdje će se, uz stručnu pomoć ljekarnika, izdavati lijekovi na recept i prodavati bezreceptni lijekovi.

Portolan upozorava da postoje snažni lobiji koji od zdravstvenih vlasti traže proširenje mogućnosti prodaje bezreceptnih lijekova i na druga mjesta, poput benzinskih crpki i sl.

Ljekarništvo treba ostati dijelom zdravstvenog sustava koji je izvan domašaja poduzetništva jer je ono prije svega zdravstvena djelatnosti, a ne biznis.

Zbog toga će HLJK predložiti izmjene postojećeg zakona iz 1993. godine koje će se odnositi na reguliranje uvjeta za otvaranje ljekarni, prijedlog načina privatizacije županijskih ljekarni, te ograničavanje broja ljekarni u ljekarničkim lancima kako bi se zaustavilo njihovo širenje, jer djelatnost shvaćaju samo kao priliku za zaradu.

U Hrvatskoj trenutno ima oko 1000 ljekarni. Najveći ljekarnički lanac je Primapharma u vlasništvu veledrogerije Medika sa četrdesetak ljekarni, a slijedi ga novi lanac Atlantic s tridesetak ljekarni. Dosad su ljekarnički lanci preuzeli između 30 i 35 ljekarni.

Portolan ističe da su se vlasnici odlučili na prodaju zbog primamljivih cijena, te prevelikih očekivanja od tog posla koja im se nisu ostvarila, budući da 40 posto prihoda moraju ostvariti isključivo na tržištu.