U veliko nacionalno istraživanje u SAD-u putem telefona uključeno je 415 ispitanika. Ispitivana su očekivanja bolesnika, a rezultati su sljedeći:
78% ispitanika želi se prilikom pozdravljanja rukovati s liječnikom
50% želi da ih liječnik oslovljava njihovim imenom
24% da u razgovoru koristi njihovo i ime i prezime
56% želi da im se liječnici predstave punim imenom i prezimenom
Na taj način stvara se pozitivan transfer i bolji odnos između liječnika i bolesnika koji je važan za dobar terapeutski odgovor i pridržavanje uputa koje su dobili do liječnika.
U ispitivanje je uključeno i 124 bolesnika koji su snimani tijekom svoje prve posjete liječniku. Više od 80% liječnika se rukovalo s bolesnicima, a više od polovice uopće nije navelo bolesnikovo ime, niti prezime. Prema ovom istraživanju, liječnici u SAD-u imaju naviku predstaviti se bolesnicima punim imenom i prezimenom.
Autori zaključuju da stalno treba raditi na poboljšanju komunikacijskih vještina zdravstvenih radnika, a jedno od osnovnih vještina je kako se s nekim pozdraviti.
Liječnike treba poticati da se rukuju s bolesnicima, ali istovremeno učiti i oblike neverbalne komunikacije kako bi procijenili da li to svim bolesnicima odgovara. Preporučuju liječnicima da bolesnike oslovljavaju punim imenom i prezimenom, a sebe predstave na isti način.