Želite li kupiti plavi Chevrolet Bel Air iz 1957. godine za 11.000 dolara? Ili Ladu 1600 za 15.000? Ili možda prodati neki automobil? Na komunističkoj Kubi to je moguće slobodno činiti tek odnedavno. U posljednjih 50-ak godina kupiti ili prodati automobil bilo je moguće učiniti samo uz blagoslov Vlade ili pak, ilegalno 'kupiti' automobil koji glasi na nekog drugog.
Stotine Kubanaca sada, svoju budućnosti vidi u preprodaji automobila ili taksi službi. 51-godišnji pomorac Diego Sorrel je jedan od njih.
'Ubuduće će se auti moći prodavati bilo kome. Ako ja ponovno odem na brod onda neću imati dovoljno novca da kupim automobil', kazao je Sorrel koji želi kupiti taksi.
Prije nego su ukinute zabrane jedini automobili koji su se mogli vidjeti na Kubi su proizvedeni prije revolucije 1959. godine. Upravo stoga, na Kubi ima jako mnogo odltimera.
Na Kubi živi 11 milijuna ljudi. Prije su samo vozili automobile, no nisu imali nikakvu garanciju ni potvrdu o vlasništvu. Sada se to promijenilo.
'Sada privatni vlasnici na neki način mogu i formalizirati to svoje vlasništvo. Dozvoljeno je kupovati, prodavati ili donirati automobile', pojasnio je odvjetnik Amilkar.
Liberalizacija prodaje automobila je jedna od 300-tinjak ekonomskih reformi koje je uvela vlada predsjednika Raula Castra. No, uvoz automobila je i dalje zabranjen. To je omogućeno samo stranim državljanima uz posebnu dozvolu vlasti.