Skupina novih studija usredotočenih na marketinške trikove i njihov utjecaj na potrošače pokazala je na koje sve načine nas mame da trošimo novac koji nemamo na stvari koje nam ne trebaju.
Između ostalog, u trgovinama se koriste 'topli' mirisi poput cimeta zbog kojih kupujemo na temelju osjećaja, a ne razuma.
Razlog tome leži u činjenici da topli mirisi na nas utječu tako da osjećamo kako je prostorija u kojoj se nalazimo pretrpana što dovodi do osjećaja bespomoćnosti koji potom kompenziramo trošenjem.
PRODAVAČI OTKRIVAJU Evo kako kupci varaju trgovce!
Isto tako, više trošimo na proizvode čija je cijena zaokružena na, primjerice, 50, 100 ili 200 kuna. U slučaju takvih cijena kod potrošača igraju emocije, a kod cijena poput 99,99 ili 149, 90 češće igra razum koji će nam reći da nešto ipak ne treba kupiti.
Pokazalo se i da više trošimo na proizvode koji imaju šarene reklame, nego na proizvode čije reklame su napravljene u samo nekoliko boja.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook