Kada se 'rodila' 1974. godine bila je samo bezimena mačkica koja je ukrašavala torbice i ovratnike japanskih djevojčica. U međuvremenu je postala globalna ikona koja će u subotu proslaviti 40. rođendan. Da, ona je Hello Kitty.
Tek nekolicina likova uspije preživjeti toliko dugo, pogotovo u Japanu gdje ih se na tržištu pojavljuje na tisuće. Hello Kitty ima izgled, ali i više od toga, piše AP.
'Likovi moraju imati određene karakteristike kao što su veliko, okruglo lice, kratke ruke i noge te debelo tijelo. Kitty ima sve to, ali ima i jaku osobnost', pojašnjava ekonomist Takuro Moriaga, stručnjak za popularnu kulturu. Inovativan dizajn i pametan marketing također su pomogli širenju Kittyne popularnosti.
Tvrtka Sanrio kreirala je Kitty prije 40 godina. Njezino je pravo ime, kažu Kitty White, rođena je 1. studenog, u predgrađu Londona. Datum njezinog rođendana odabran je jer je tada rođendan i njezinom kreatoru, dizajneru Yuko Shimizu.
Za uspjeh Hello Kitty zaslužne su i njezine transformacije i prilagodbe društvenim i modnim trendovima; ista, ali uvijek drugačija, kažu u Sanriu.
Šokirali svijet: Hello Kitty NIJE MAČKA!
Tako je u 70-tima bila 'školarka', namijenjena isključivo djeci dok se u 80-tima počinje sviđati i odraslima. Pravi boom doživljava sa japanskim brendom Comme des Garcons i dizajnerom Yuko Yamaguchijem. U 1999. je dizajnirao i bebu Hello Kitty, na zahtjev mladih majki. U prodaju su pušteni laptopi s likom mace kao i prijenosne karaoke koje su u Japanu jako popularne.
U 2000-tima globalni se uspjeh Hello Kitty samo povećao. Odjeću s njezinim likom dizajnirali su brojni brendovi ulične i visoke mode. Ona je bila i model za kolekciju Diora u Vogueu.
Hello Kitty danas krasi 50 tisuća proizvoda koji se prodaju u 130 zemalja. U kostime s njezinim likom oblači se Lady Gaga. Tajvanska zrakoplovna tvrtka jedan je zrakoplov ukrasila s Kitty, a maca ima i svoje luksuzne terme u Bangoku i Dubaiju.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook