Boeing i Airbus objeručke prihvaćaju zahtjeve ultrabogate milijarderske klijentele, koja od njih traži da im naprave praktički leteće palače, odnosno da prerade svoje zrakoplove tako da su prilagođeni upravo njima i njihovim više nego ekstravagantnim željama.
Još krajem 90-ih godina prošlog stoljeća kompanije koje proizvode komercijalne zrakoplove počele su obična sjedala u zrakoplovu u ekonomskoj klasi mijenjati sofama i mjestima za zabavu. S najnovijom poplavom milijardera iz Rusije, Bliskog istoka i Kine, došla su i vremena u kojima najveći komercijalni zrakoplovi postaju opcija za najbogatije na svijetu.
Svijet će za 25 godina dobiti prvog bilijunaša, već postoji kandidat
Airbus je 1997. godine otvorio podružnicu za proizvodnju privatnih verzija svojih zrakoplova a do danas su ih prodali preko 170. Boeing je s istim počeo godinu dana ranije a dosad su proizveli 195 zrakoplova, a ukupno ih je naručeno 217, prenosi Wired.
Prema istraživanju "Studije za milijardere", koju je proveo Airbus, najbogatiji ljudi na svijetu vole putovati s obiteljima i poslovnim suradnicima i partnerima (pogotovo milijarderska klijentela s Bliskog istoka). Prva prava prednost prerađenog komercijalnog zrakoplova, poput Airbusa A380 ili Boeingovog 747 Jumbo Jeta je očita, a to je prostor.
Dok u spomenuti G650 stane u prosjeku 8 putnika, a u prerađeni privatni A380, mogu stati stotine, ako je potrebno, ovisno o željama milijardera. Zrakoplov s toliko prostora postale leteća palača ili najluksuzniji hotel, s pogledom koji nadmašuje bilo kakvu konkurenciju na tlu.
Ako se uzme u obzir cijena G650 zrakoplova, koja je sve samo ne mala, onda izdatak od 80 milijuna dolara za daleko veći i po želji uređen Boeing 737 i ne zvuči presuludo. Dakako perjanice Airbusa i Boeinga oštetiti će budžete miliardera za 280-300 milijuna dolara.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook