Marka bogate sportske povijesti, dolazi sa modelom 500 i to sa 3 osnovne snage motora sa 140, 160 i 180 KS. Sve verzije su u kombinaciji sa manualnim ili automatskim mjenjačem, te coupe ili cabrio verziji. Rok čekanja za naručeni Abarth je 60-90 dana. U subotu, 7.11.2015. u 11h ujutro ispred Arene Zagreb, Abarth promotivno dolazi u hrvatsku, a uz prigodni program plesačica i DJ-a, svi rođeni u horoskopskom znaku „Škorpiona“ (Abart logo) dobivaju prigodni poklon. Početna cijena 500 Abarth sa 140 KS iznosi intrigantnih 149.900 kuna...
Ništa nije kao Abarth
Performanse pod svaku cijenu. Ideja se rodila 1949. godine temeljem vizije Carla Abartha, kojem automobili te serije mogu zahvaliti snažan, odlučan i nesalomljiv karakter u skladu s njegovim horoskopskim znakom koji je prvo postao logotip, a zatim i zaštitni znak automobila jedinstvenih dimenzija, oblika, brzine i izgleda.
Maleni, spretni automobili sa snažnim malenim motorima. Jedinstvene linije i oblici koji su odraz karakterističnog talijanskog ukusa i stilističkih odabira. Performanse koje proizlaze ne samo iz snage već i iz mogućnosti dodatnog ugađanja i podešavanja za izvlačenje maksimuma iz svakog stroja. Ikona koja u svom DNK ima zapisan prkos. Stil života koji se hrani i raste svakoga dana iz strasti svih obožavatelja marke Abarth.
Abarth je s radovima ponovo započeo 2007. Istraživanja, provođenje eksperimenata i želja za stvaranjem jedinstvenih modela omogućili su nam da s entuzijazmom iščekujemo budućnost, spremni za nove izazove i nove pobjede.
Povijest
1949.: Abarth & C.
1950. model 205A, jedan od prvih automobila marke Abarth
Carlo Abarth bio je sportski direktor trkaćeg tima tvornice Cisitalia od 1947. 1948. godine započeo je financijski krah Cisitalije, potaknut ulaganjima potrebnim za pokretanje proizvodnje modela 202 coupé; naredne je godine proizvođač propao, a osnivač Piero Dusio odletio je u Argentinu. Carlo Abarth je, uz financijsku pomoć Armanda Scagliarnija, preuzeo imovinu tvrtke Cisitalia i 31. ožujka 1949. godine osnovana je tvrtka Abarth & C. u Bolonji. Carlov horoskopski znak, škorpion, odabran je za logotip tvrtke. Tijekom likvidacije tvrtke Cisitalia Abarth je preuzeo vlasništvo nad pet sportskih automobila 204 (dva cjelovita modela Spider i tri nedovršena), jednosjedom D46 i brojnim rezervnim dijelovima. Modeli 204 odmah su preimenovani u Abarth 204A. Abarth je proizveo i utrkivao se sa sportskim automobilima izrađenim na bazi posljednjih modela automobila Cisitalia. Pored Guida Scagliarnija, u trkaćem timu „Squadra Abarth” bili su poznati vozači kao što su Tazio Nuvolari, Franco Cortese i Pier Taruffi. Posebice valja istaknuti Tazija Nuvolarija koji se posljednji put utrkivao za upravljačem modela Abarth 204 A i izborio pobjedu u brdskoj utrci Palermo-Monte Pellegrino 10. travnja 1950. Pored utrkivanja, glavna djelatnost tvrtke bila je proizvodnja i prodaja dodatne opreme i prilagođenih rezervnih dijelova za automobile Fiat, Lancia, Cisitalia i Simca kao što su usisni kolektori i prigušivači.
9. travnja 1951. godine sjedište tvrtke preselilo se u Torino; Abarth 1952. godine započinje poznato udruživanje s tvrtkom Fiat, kada je proizveden model Abarth 1500 Biposto s mehaničkim dijelovima marke Fiat.
Šezdesetih godina 20. stoljeća Abarth je uspješan u utrkama i brdskim utrkama, uglavnom u klasi 850 cc i 2000 cc, u konkurenciji s modelima Porsche 904 i Ferrari Dino. Hans Herrmann bio je tvornički vozač od 1962. do 1965. i pobijedio je u 500 km dugoj utrci Nürburgring 1963. godine s Teddyem Piletteom.
Abarth je obećao Johannu Abtu da se besplatno može utrkivati s tvorničkim automobilom ako pobijedi u svim utrkama u kojima sudjeluje. Abt je u tome gotovo i uspio: Od 30 utrka u kojima je sudjelovao u njih 29 je pobijedio, dok je jednu završio na drugom mjestu. Abt je kasnije osnovao Abt Sportsline.
Abarth 595, nastao na modelu Fiat 500
Abarth je proizvodio ispušne cijevi visokih performansi i setove za tuning za cestovna vozila, uglavnom marke Fiat. Trkaći ispuh proizveden je za modele „D” i „LD” vozila Lambretta iz 1950. Izvorni ispušni sustavi Abarth LD sada su kolekcionarski primjerci na visokoj cijeni. Dostupne su reprodukcije pod nazivom Abarth, a stajalište tvrtke Fiat po tom pitanju nije poznato. Model Lambretta čak je držao brojne brzinske rekorde u kategoriji motocikala klase 125 cc tijekom 50-ih godina 20. stoljeća uglavnom zahvaljujući ispuhu koji je Abarth razvio posebno za njega.
Abarth je u proizvodnji sportskih i trkaćih automobila surađivao i s tvrtkama Porsche i Simca.
1971.: Fiat preuzima
Carlo je Abarth prodao tvrtki Fiat 31. srpnja 1971. Javnost je za preuzimanje saznala putem objave za tisak koju je tvrtka Fiat plasirala 15. listopada. Budući da Fiat nije bio zainteresiran za djelatnosti utrkivanja Reparto Corse, njih je preuzeo Enzo Osella.
Osella je preuzeo automobile, rezervne dijelove, tehničko osoblje i vozače (među kojima i Artura Merzarija) te se nastavio utrkivati s novoosnovanim trkaćim timom Osella. Tako su prošli dani izrade sportskih prototipova marke Abart i njenih natjecanja u brdskim utrkama. U vlasništvu tvrtke Fiat
Abarth je postao trkaći odjel grupacije Fiat pod upraviteljstvom konstruktora motora Aurelija Lampredija.
Abarth je pripremao reli automobile tvrtke Fiat, uključujući modele Fiat 124 Abarth Rally i 131 Abarth. U prosincu 1977. godine, prije sezone utrkivanja 1978., trkaće djelatnosti tvornice Abarth i Squarda Corse Lancia pridružene su tvrtki Fiat i postale su jedan subjekt pod nazivom EASA (Ente per l'Attività Sportiva Automobilistica, Organizacija za aktivnosti utrkivanja sa sportskim automobilima). Cesare Fiori (ranije zadužen za trkaći tim Lancia) imenovan je direktorom, dok je Daniele Audetto postao sportski direktor; sjedište organizacije EASA postavljeno je u uredima Corso Marche tvrtke Abarth u Torinu. Udruženi trkaći odjel razvio je trkaći automobil grupe 5 Lancia Beta Montecarlo Turbo (osvajač svjetskog prvenstva 1980. i 1981.) i reli automobil grupe B Lancia Rally 037 (osvajač svjetskog prvenstva proizvođača 1983.).
1. listopada 1981. godine tvrtka Abarth & C. prestala je postojati i zamijenila ju je tvrtka Fiat Auto Gestione Sportiva, odjel matične tvrtke specijaliziran za upravljanje trkaćim programima koji je bio aktivan sve do kraja 1999. godine kada je naziv promijenjen u Fiat Auto Corse S.p.A.
Neki su prodajni modeli koje je proizveo Fiat ili njegove podružnice Lancia i Autobianchi nosili i oznaku Abarth, uključujući Autobianchi A112 Abarth, popularni „dječak trkač” zato što je bio lagan i jeftin.
80-ih godina 20. stoljeća naziv Abarth uglavnom se koristio za automobile visokih performansi kao što su Fiat Ritmo Abarth 125/130 TC.
Početkom 21. stoljeća Fiat je koristio marku Abarth za označavanje razine opreme/modela, primjerice model Fiat Stilo Abarth.
2007.: ponovno osnivanje tvrtke Abarth & C. S.p.a.
1. veljače 2007. godine Abarth je ponovno osnovan kao zasebni subjekt paralelno uz pokretanje trenutačne tvrtke, Abarth & C. S.p.a., 100 % u vlasništvu tvrtke Fiat Group Automobiles S.p.A., podružnice tvrtke Fiat S.p.A. koja se bavi proizvodnjom i prodajom putničkim i lakih komercijalnih vozila. Prvi model plasiran na tržište bio je Abarth Grande Punto i Abarth Grande Punto S2000. Sjedište marke je na adresi Officine 83, u sklopu tvornice Mirafiori. Izvršni direktor je Harald Wester.
Automobili proizvedeni pod okriljem tvrtke Abarth & C. S.p.A. (2007. –)
Abarth 500
Abarth 500 SS
Assetto Corsa Rally
695 Tributo Ferrari
Abarth Grande Punto (2007.)
Abarth Grande Punto SS (2007.)
Abarth Punto Evo
Abarth Punto Supersport (2012. – 2013.)
Abarth 500C